• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

fru AM skrev 2010-11-12 16:31:34 följande:
    Varför inga nyheter från Piggelin!? Lägesrapport ... något? Ska vi behöva ringa även det sjukhuset och säga: "Hallå - det är från Tråden! Hur går det för X?"?

Jag messade för ett tag sedan utan svar, så de bara MÅSTE ju vara i fullt arbete nu? Väl? Aldrig i livet att de blev hemskickade iallafall!!!

Ooooooh! HEJJA Piggelin!!!

• smint
    passionsblomman skrev 2010-11-12 16:44:43 följande:
      Jag messade för ett tag sedan utan svar, så de bara MÅSTE ju vara i fullt arbete nu? Väl? Aldrig i livet att de blev hemskickade iallafall!!!Ooooooh! HEJJA Piggelin!!!
    spännande, då är det nog igång nu, annars hade hon nog svarat. 
  • passionsblomman

Piggelin vår kära vän
    säg har bebis kommit än?

Lilla Pigge gó och fin
    sover du hos mamma din?

Eller är ni mitt i arbetsdelen,
    värkar, lustgas, darr i benen?

HEJJA fina Piggelin
    det är värt att lida pin

För när allt är färdigt sen
    ligger lilla bebisen

ett underverk med mörka ögon
    på ditt bröst och tår och öron

har ni räknat och allt finns
    Pigge är er lille prins

eller var det kanske Sessa
    Skynda er för Guds skull-MESSA!

Hejja Hejja Piggan kan!
    Kämpa på och ro i hamn

Sedan får du andas ut
    När allt är klart och väl till slut.

Tusen stora styrkekramar
    hejjarop så tråden skakar

Borde höras ut till kusten
    genom gasen som ger lusten

Andas in och andas ut
    krysta på så tar det slut!

Go PIGGAN GO PIGGAN GO PIGGAN!!!!

• sweetstreet

Oj har Piggan åkt in på sjukhuset!?!?!?!!!

SPÄNNANDE!!!

När hände det?

Sorry för migg korta inlägg här men har så liiiite tiiiid! Om ngn kan uppdatera ungefär när hon åkte in vore jag tacksam!

• Oupsie

Sweet, det verkar som att hon åkte in i natt efter det att vattnet hade gått. Hon skickade ett sms till Mugglan.

Heja Piggelin!

• sweetstreet

OJ!!! Tack Oupsie!!

WOW! Då är det nog i full gång nu då! Hoppas hoppas hoppas allt går bättre denna gången rent känslomässigt för henne än när de fick Amanda!

• passionsblomman

sweetstreet skrev 2010-11-12 18:07:42 följande:
    Oj har Piggan åkt in på sjukhuset!?!?!?!!! SPÄNNANDE!!! När hände det? Sorry för migg korta inlägg här men har så liiiite tiiiid! Om ngn kan uppdatera ungefär när hon åkte in vore jag tacksam!

Kl 03:55 fick jag följande mess från Piggis:

"Vattnet har gått, inte så mkt värkar, men måste åka in pga GBS o få antibiotika. Vem vet, kanske blir hemskickad igen. Känner mig lugn just nu."

Eftersom vi inte hört ngt mer under hela dagen, så är vi rätt säkra på att hon åtminstone INTE blivit hemskickad igen....

• Oupsie

Hur länge får man gå efter det att vattnet har gått utan att bli igångsatt? Om inte värkarna kommer igång?

Hoppas så att allt går bra och att hoan får det coola födelsedatumet !

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!