• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Telis, stort grattis till jobbet! Och till gemensam ledighet med maken i december, så mysigt .

• Oupsie

Tycker att min mage börjar breda ut sig lite åt sidorna, och så känns det som att jag har sträckt magmusklerna. Men det kanske ska kännas så ? Men den lilla i magen håller på som tusan där inne i alla fall, ibland ser man hur det är något i magen som vill ta sig ut genom skinnet, eller nått .

Borde kanske också ha ett kodnamn. Lite trist med bebisen, eller hon, eller den lilla.

• Oupsie

Vi har aldrig firat fars- eller morsdag särskilt mycket i min familj, kanske beroendes på att min pappa fyller år ganska nära farsdag och min mamma ganska nära morsdag. Ibland, om jag hittar något speciellt som jag vill ge så gör jag det, ganska godtyckligt och säkert orättvist. Men eftersom vi aldrig har firat det så känns det dumt att handla något bara för handlandets skull.

• Oupsie
    passionsblomman skrev 2010-11-12 18:43:27 följande:
    Oupsie-Daisy tycker jag! Daisy alltså, eftersom du redan heter Oupsie och du plussade som du gjorde...
    En Daisy

Måste erkänna att den tanken slog mig också . Om det nu är en liten tjej därinne så passar väl Daisy bra!

• Oupsie

Försöker komma ihåg vad jag skulle kommenter efter min ikappläsning...

Klockarbol, många många kramar!

Lappis, vilken kö . Hoppas att det går snabbare än vad det verkar som just nu!

Nenne, grattis till "det"!

Har Tinga varit inne på länge ? Eller är det bara jag som läser slarvigt?

• Snorkfröken77

Hej! Ett litet livstecken från mig!

Har smygläst senaste tiden då min energi är rätt slut på kvällarna efter att ha börjat jobba heltid igen. Sen har det varit en del jobbiga saker på jobbet som stulit enormt mycket energi.

Nu ska vi se vad jag kommer ihåg!

EA - Grattis! Jag sa ju det!

PB - Tummarna hålls så hårt för din vännen, jag vill av hela mitt hjärta att du ska få ditt plus nu! Jag tycker förresten att fröet vore ett ypperligt arbetsnamn

Muggles - Vilken chock det måste ha varit! Skönt att se att du verkar ha smält det hela. Jag säger definitivt grattis för jag vill tro att allt ska gå bra och att du snart är 3-barns mamma Apropå bristningar så vänjer man sig och dessutom kan jag tycka nu i efterhand att de är som fina minnesmärken på min kropp efter S.(Fick på nedersidan av magen, på insidan av överarmarna, insidan av låren och på höfterna) Jag ville inte heller ha det innan, men nu när jag har dem så är de ju en del av mig och en del av att ha varit gravid.

För övrigt vill jag inbilla mig att jag har trådens viktrekord, dvs hur många kilon man gått upp under graviditeten *sticker ut hakan lite* Inget jag rekommenderar, men det var lite coolt att väga över 100 för förhoppningsvis enda gången i livet.

Klockis - Fy fan! Jag hoppas verkligen du och maken kommer fram till något bra och att du inte förlorar din tillit på män även om det inte är lätt just nu. Förstår precis vad du menar med att skämmas, jag har känt precis samma sak men med det som hände mig i somras. Jag skämdes för att jag inte kunde behålla mitt barn, att min kropp var så oduglig att den lät mitt barn dö i den och att jag måste vara den sämsta sortens mamma. Vilket ju inte är riktigt sant, men man rår inte på sina känslor och jag LOVAR dig att du är en jättebra fru, snygg, åtråvärd och bäst även om du inte känner så nu! *kram*

Nenne - Dagen efter vi hade haft sex första gången efter förlossningen fick jag en miniblödning och sedan hängde det (ursäkta!) två långa slemblobbar ut ur mig, den värsta aladåb jag någonsin sett. Så jag förstår precis vad du menar.

Piggis - Ser fram emot att få höra om din förlossning om hur bra den gick och hur nöjd du är!

Lappis - Jag håller med om att din graviditet är orimligt lång, fick jag bestämma skulle ni haft ett helt gäng med små söta koreaner hemma hos er nu

Telis - Grattis till nytt jobb! Och till hemmamysdecember

Mrs B - Du är guld värd, tack!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!