• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Grattis Piggelin!!! Hoppas du mår efter omständigheterna väl!

Åh, jag vill också känna nyfödd hud under fingrarna och snusa på bebis. Min "bebis" är ju knappt bebis längre.

• MSW

Stort grattis till piggelin familjen!! hoppas det har varit en bra eller åtminstone helt ok upplevelse!!! Godnatt!

• Telis

Stort, stort GRATTIS till Piggelin med familj från mig och Telismannen!! Välkommen till världen, lilla vän!

• Telis

På tal om att baka förresten så köpte jag tre påsar saffran förut till årets första lussebak - 108 pickadoller gick det på! Ja, jädrans, i år får man njuta av dom ännu mer än vanligt.

• _koko_

Stort grattis till hela familjen piggelin!! Vilken action jag gick miste om när jag lämnade datorn för en dag!

• _koko_

Klockarbol - Vilket kaos du lever i, stackars stackars dig. Önskar dig lite bomull runt huvudet och en stadig plats att stå på. Eftersom jag nu inte kan trolla bort det som hänt... Stor kram! Och att han har mage att bli upprörd...

• _koko_

Hej snorkis! Förstår att fars dag känns tung och svår och tycker du har kommit på ett utmärkt sätt att fira maken på. För pappa är han ju precis lika mycket som andra pappor! KRAMAR till er båda!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!