• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

God förmiddag! Nu är vi på väg hem igen! Har haft det jättebra i Sthlm, men det ska bli riktigt skönt att komma hem och kunna gå undan och så..

• MSW

Start: kommer inte på något tydligt exempel, men jag upplever det som att maken säger nej, mer än jag, medan jag nog inte säger lika mycket nej,men att jag har mer tålamod/idéer att ta mig förbi situationer där jag och/eller vi har sagt nej..

• Lapinette

september - I vår familj tror jag att det kommer att bli det omvända. Maken är benhård gällande uppfostran. Vi tycker lika men jag tror att det blir jag som kommer att ge vika när de där mandelögonformade ögonen kommer att titta på mig.

• BrudSommar2006

God morgon Lapinette! Har maken återhämtat sig nu? Är du äntligen frisk nu?

Här har vi hundhår i smöret, i teet, under fötterna och precis överallt, bläh.

• Lapinette

Så ingen hund i BS-family?

Maken verkar vara lite piggare idag (han sitter ute i vardagsrummet och sjunger) men han lät mig dricka ensammen igår också. Den där utekvällen tog hårt på honom.

Vi hade faktiskt bokat in ett träningspass idag (spinning). Tänkte gå dit och ta det lugnt men i natt hostade jag igen och imorse när jag vaknade hade jag halsbränna (vilket jag inte haft trots hostan tidigare) . Har nu bokat om spinningen till imorgon och maken ska gå iväg och springa själv idag istället. Jäkligt tröttsamt men jag vill verkligen bli frisk så jag kommer att ta det "piano" när jag börjar träna igen.

• fru AM

Lappis: seg förkylning! Men kurera dig nu så att vi får träffa dig på onsdag!

JAg är verkligen arga polisen hemma, medan maken är snälla polisen ... Jag blir galen på det!

• Lapinette

AM - förstår men det blir väl nästan alltid någon som blir det "the bad cop".

Ja, jag vill ju börja träna men är samtidigt så jäkla rädd och tror att jag får börja att sega runt på spinningpass för de klasser jag normalt går på är så jäkla konditionskrävande att jag tror att jag kommer att få en nära döden upplevelse efter 10 minuter.

• Lapinette

Och samtidigt vill jag inte gå för tidigt för jag vill absolut inte bli sjuk igen.

Annars sitter jag här idag (liksom igår kväll) och letar och läser om kryssningar i Karibien åt min mor + sambo. Ska bli en överraskningspresent till henne från honom.

• fru AM

Lappis: beroende på hur stor budget de har så kanske Sea Cloud kan vara ett alternativ? Tror kryssningarna säljs via Globetrotter ...

Annars: Oväntat lättsamt att vara gräsänka ... Barnen är nämligen på Aquaria med min bror

• Lapinette

Tror de är ute mer efter att få gå och se shower på kvällarna, dansa  och träffa en massa andra pensionärer .  Säger bara jäklar vad många kryssningsfartyg det finns, olika rutter och olika båtar. Är lätt snurrig och trött på det här!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!