• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

Jag var och tog cellprov igår, och fixade preventivmedel, men det blev ingen hormonspiral som jag hade tänkt. Sambon vill ju så gärna ha ett tredje barn och jag är inte kategoriskt emot även om jag inte är sugen nu. Då tyckte inte bm att spiral var rätt eftersom man dels helst sätter in den med ett längre perspektiv och dels tyckte hon det var dumt att "greja" där inne nu när jag äntligen är av med alla smärtor kring sex, såväl fysiska som psykiska. Så det blev cerazette i stället. Får se hur det funkar.

• fru AM

Grattis familjen Piggelin till en liten Pigge!!! 

• fru AM

Koko: och funkar inte cerazette (jag fick en ammas småblödningar) så kan jag rekommendera Mini-Pe (kar aldrig känt av några biverkningar!) - eller p-ring

• BrudSommar2006

God morgon!

AM, uppe med tuppen? Samma här tyvärr...

• BrudSommar2006

Om det är någonting som aldrig kommer att släppas innanför dörren här på permanent basis så är det en Berner Sennen. Jag är helt utsliten på att städa upp allt hundhår och då har hundskrället bara varit här sedan igår kväll. Jag vet inte hur jag ska orka i fyra dagar till, jag vill ju inte ha Astrid krypandes runt i allt. Själva ser de inte eländet längre, tror nog man måste ha den inställningen om man ska orka leva ihop med en sån där iofs.

• fru AM

Jobbigt med hundhår en masse, BS!

JAg är ensam med barnen fram till i morgon eftermiddag - därav det tidiga trådandet här

Det hade ju varit trevligt att INTE bli osams med maken precis innan sänggåendet igår kväll - speciellt eftersom han skulle iväg tidigt imorse - men när han efter att ha pussats godnatt frågade: "Du förresten - var är lakanen, jag måste ju ha med mig en uppsättning i morgon?" så fick jag fullkomligt frispel. Hur kan man tycka (han tycker det) att vi har ett jämställt förhållande och lika arbetsfördelning om han inte vet var våra lakan finns???

Nu har jag curlat honom nog!

• Lapinette

AM - på honom bara! Jag blir också galen när maken frågar om var självklara saker finns.

Kan meddela att halva champagneflaskan blev över igår ! Maken tog bara ett halv glas .. jag tog nog en så där två glas (det räcker för mig numera). Får ta resterande ikväll .

Ska bege oss ut på stan och leta jacka till maken (han har fått hål under armarna). Sen ska jag hämta en massa Operakällaren glas på Nordiska Kristall. Har sålt en del grejer på Blocket och för de pengarna har jag beställt "våra" glas .

BS - Berner Sennen ... åhhh de är så himla söta! Fast jag kan tänka mig att det blir en massa hundhår (höll på att skriva hundår ).

• BrudSommar2006

Men AM, visste han faktiskt inte var ni förvarar lakanen?! Det var ju riktigt kul! Fast förstår förstås att inte du tycker det. Usch för att vara själv ens en natt med barnen, hoppas att det dröjer innan jag behöver det, helst tills jag lyckats sluta amma och inte har en Astrid som ligger och snuttar hela nätterna, gäsp. Hur har det gått med nattskräcken?

Lapinette, både hundår och hundhår blir det! Va förresten, lyckades du inte halsa flaskan själv?!

• BrudSommar2006

Undrar varför det blev sugklocka förresten för Piggis, knske blev det igångsättning pga gbs:edn och att det då gick lite segare. Annars brukar väl det inte behövas med tvåan, om man inte har sån otur som AM förstås.

• BrudSommar2006

I eftermiddag måste jag till centrum och fixa fars dags present, har ingen inspiration alls.Meningen var att Iris skulle få följa med men nu orkar jag inte ha med henne. Det är verkligen helt tomt i huvudet på ideer, suck. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!