• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

BS - jag klarar inte mycket nu i o m förkylningen. Ett glas och sen är jag nöjd faktiskt.

• viktualia

AM - kära nån..*styrkekramar* Och skäms på AM-mannen!

Ego - här är det dagen efter... maken och hans galningar satt och söp till kl 3 så han är begränsat fräsch. Och troligen är det nåt knas med bilen, så det är inte läge för stordåd. Och nu tror jag att maken somnade bredvid Trollet... fniss fniss.. Trollet hade lite svårt att komma till ro för sin förmiddagssömn... men med hjälp av en trött pappa verkar det funka... tyst är det i alla fall!

• nennesjuttioåtta

GRATTIS PIGGELAINENS!!! Vilket häftigt födelsedatum till stora lille Pigge!

Snorkis - din beskrivning var EXAKT som min aladåb, herregud jag hade kunnat använt det som lasso och fångar renar från farstubron (och då är det jävlgt långt till närmsta ren)! Det var också blodblandat. Piuuuh, vad skönt att höra att det verkar normaaalt! Krama om maken i morgon på farsdag och jag håller med övriga talare – en fin tatuerig med tanke och känsla är vackert och det är stretchmärken efter graviditet med (även om jag inte riktigt förlikat mig med mina än, men fick en ny syn på det hela sen du skrev så fint)!

Oupsie – Daisy!  

Blö blö blö, hahahha! Många bakismakar idag, verkar det som!?!

Nähä, dags att diska de där vinglasen nu .... Trööökigt!

• passionsblomman

Nu måste jag göra ett inlägg om folkvett.

Just nu är rörkillen och hans grabbar här. De håller på att släpa ut gamla oljetanken och in våra nya ack.tankar. Allt för att vara förberedda så själva inkopplandet ska gå snabbast möjligt på måndag, så vi slipper stå utan värme i huset längre än nödvändigt.
    Mycket bra. Allt går smidigt och de känns trevliga och sambon är där och drar också så det ska gå fort.

För en stund sedan, medan vi stod ute på tomten och resonerade om smartaste tillvägagånssättet, stannade en bil och en gubbe vevade ner rutan och ropade. På rörkillarna inte på oss.
    han stegade in på vår tomt, gick rakt förbi mig och sambon och körde värsta höga "Tjeeeeena tjeeeeeena" med de andra tre-som han uppenbarligen känner.
    Att han var på MIN tomt och att JAG stod där med min sambo, det sket han fullständigt och totalt i.

Jag blev jävligt sur kan jag säga och blir jag det kommer man inte undan med att jag står bredvid som ett snällt miffo och inget säger.

-Hej, vad heter du? *står bredvid*Jo jag sa HEJ vem är du?*ställer mig mitt framför och emellan honom och rörgubbarna*
    -Va?
    -Jo jag sa HEJ, vad heter du? Jag vill också bli hälsad på! För jag bor här.
    -Jasådu jaha jo jag heter x-x och jag bor därborta bakom brandstationen.
    -Jaha, jag heter PB och jag bor här, det där är K, min sambo.

Gubben hälsar tafatt och är ju tvungen att skaka min utsträckta hand. Min sambo har redan lackat ur och nickar kortast möjliga en tyst nick till gubben.

Sedan börjar gubben prata någon del han behöver till SIN panna och fråga om rörkillarna har någon sådan och bla bla bla!

JÄVLA idiotgubbe och tölp!

Tycker iallafall jag. Och min sambo.
    Jag menar, hur vore det att hälsa på dem vars tomt man travar in på? Och hur vore det att beställa EGEN jävla konsultatonstid för sina angelägenheter?

*muttrar om hyfs och fason, folkvett och artighet*

• Piggelin1

Hej allihopa o TACK söta rara för alla glada tillrop o grattis! Ligger här i sängen på Mölndals lasarett m världens finaste lilla (egentligen stora...) grabb på bröstet som stensover sen en bra stund tillbaka. Amanda vägde 3,1kg o var 49 cm lång, vår pojk nu 4010g o 53 cm Allt gick bra, personalen var underbar o otroligt mån om att det skulle bli en bättre upplevelse än förra gången, men så mkt snabbare än m Amanda blev det inte. Utdrivningskedet/Krysta är verkligen inte min kopp te Min spontana kommentar när han äntligen kommit ut mha sugklockan var: TACK gode gud för sugklockan!!! BM konstaterade att den kommentaren har hon aldrig ngnsin hört under hela sitt yrkesliv förut Bara ett enda stygn, enl BM antagl samma ställe som förra gången. Skönt!! Kram på er alla!

• fru AM

Piggelin: så härligt att redan höra från dig! Grattis igen! Jag är ju "klockad" två gånger och även om jag gnällt om det i efterhand så är det underbart när de tar fram den. Jag frågade efter den båda gångerna. Första gången fick jag tjata till mig den eftersom de var så hänsynsfulla mot jourläkaren (som låg och sov på andra sidan Gotland!)! Skönt att du slapp spricka! Bara ett stygn! Stor kram till dig och Pigge i första hand men givetvis till her Piggelin och storasyster Amanda! Bra storlek på honom också - precis så tung och lång var Storsonen när han föddes.

• BrudSommar2006

Piggelin, stort grattis igen, skönt att det är gjort nu då! Ser fram emot att få höra mer senare.

Kanske hade jag tur att Astrid var så mycket mindre än Iris, jag hade gjort mitt liksom och Iris banade väg för Astrid sedan.

• fru AM

Hej BS: angående min man, lakansnovisen: vi har lakan på tre ställen i våningen: våra ombyteslakan i vårt rum, barnens i deras rum och så övriga (gästlakan och åka-bortlakan) i  linneskåpet). Det var jag övertygad om att han visste. Men jag inser nu när jag rannsakar mig själv att det minsann alltid är jag som packar lakan inför resor, SAMT bäddar i gästrummet (oftast för hans föräldrar). Men det är det slut med nu!

• fru AM

Vickan: fnissade när jag läste om din "begränsat fräscha" man

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!