• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Hej förresten, är nyss hemkomna från mina föräldrar där vi ätit middag. Nu ska visst de skaffa hund också, hoppas att det inte blir av, de skulle ju bara inte klara av att ta hand om en, de hade ju hund när vi växte upp, inte gick de ut med den och de har inte blivit mer promenadintresserade med åren. Jag gillar hundar förresten, vi vill absolut ha hund igen någon gång i framtiden men någon långhårig blir det inte.

Mattor har vi nästan avskaffat här, mattan vi hade under soffbordet blev så illa åtgången att jag inte tror att det kommer att gå att få den ren igen och det känns inte som någon idé med en ny som bara blir likadan på en gång. Det har ju blivit så otroligt mycket lättare att bara ta fram sopen nu. Vi hade matta under köksbordet en gång i tiden också men den är sedan länge avskaffad. Nu har barnen en lekmatta, vi har en i matrummet, där vi ändå aldrig befinner oss, annars är det bara i sovrummen.

• BrudSommar2006

Äsch, nu hann AM iväg. Jaja, borde väl göra annat jag också.

• Lapinette

Mattan vi har i vardagsrummet är diskret beige, nästan samma färg som soffan och måttbeställd. Superbra tycker jag (att måttbeställa) så kan man få den så stor som man vill ha den. Gjorde detta på en affär högt upp på Birger Jarlsgatan som jag totalt (låt mig tänka lite) har glömt namnet på. Nu är mattan så pass stor att soffan delvis står på den samt även får fåtölj .. det bildar en ö .

• Ore

GRATTIS Piggelinfamiljen till Pigges ankomst Gött att förlossningen kändes bättre de n här gången, även om det blev sugklocka på slutet.

PB: Hoppas vidriga veckan går VÄLDIGT snabbt, och slutar på ett sätt som är raka motsatsen till vidrigt

Vilket miffo som klampar in på er tomt utan att hälsa på er? Och tar upp den tid som NI betalar för! (Eller har ni fått fast pris?)

Hinner tyvärr inte mer just nu...

• passionsblomman

Ore alldeles oavsett vilket sorts pris vi fått, så vet ju inte gubben som stövlade in det. Och att bara ha mage att störa ALLS mitt när någon uppenbart är mitt i jobb hos någon annan är ju bara helt sanslöst oförskämt.
    Att utöver det helt sonika ignorera dem som faktiskt äger fastigheten man travar in till, och inte ens hälsa, det bevisar att man är i total avsaknad av folkvett.

Grannens kommentar till händelsen var "jaså men var det Sven, jamen han inte alla hästar i stallet, utan en hel del är på slaktbóa"

Jotack, vi märkte det.

• Izzie

GRATTIS till Piggelin! Vad kul med en liten lillebror! Ska bli kul att höra mer om din förlossning sen när du orkar! Stor kram!

PB - Shit så spännande. Jag förstår att det är vidrigt spännande som du säger, men ändå! När har du tänkt testa? Själv har jag BIM/BOM till helgen (fre/lör) så vi får väl vänta tillsammans! Fast jag har inga som helst symptom, så det lutar mot BOM för min del...

Hej Ore! *vinkar*

Har också starkt börjat fundera på städhjälp. Själv jobbar jag ju mer än heltid och maken är inte superenergisk av sig (och dessutom med rätt hög "städtröskel") så jag tror verkligen att det vore nåt för oss. Ni som har städhjälp - vad har de för timpris?

Har jobbat hela helgen så jag känner mig helt seg i bollen och har glömt allt vettigt jag skulle kommentera... 

• Izzie

Just det - Är det helt uteslutet med tråddejt den 5/12??? Jag har ett stort släktkalas kl 12 den 4/12 som jag helt glömt bort tidigare - förmodligen för min faster bokade upp det redan i juli för att ingen skulle kunna säga att de var upptagna med annat... *lägger huvudet på sne*

• Izzie

Själv har jag nog BIM/BOM mellan 19-21... Men som sagt, inget som tyder på nåt hoppfullt här. Hoppas på dig!

• _koko_

God morgon i tråden! Det skadar väl inte att säga grattis igen till piggis, så GRATTIS IGEN!

Jag blir väldigt provocerad av alla som tycker det är ok med rot men inte rut. Man diskvalificerar ju en hel yrkeskår, som att alla som städar på sjukhus, kontor osv inte gör något vettigt, som att det de gör kan vem som helst göra lika bra! Varför ska inte de få vara stolta över sitt arbete som alla andra?? Grrr... Och nej, jag tycker inte det är skillnad på att städa offentliga lokaler och privata hem. Möjligen att det är svårare att städa privata hem!

Mattor har jag inget att tillägga kring - vi har bara 2 i vårt hem (utöver heltäckningsmattan i biorummet i källaren), en ärvd och en till barnrummet inköpt på rusta.

Nu måste jag jobba, har MASSOR att göra efter en hel veckas frånvaro!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!