• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Nenne: aladåben var kanske makens samlade rester från de senaste månaderna?!

• Ore

Just det ja, Lappis, din graviditet är ju tidernas längsta, och osäkerheten kring "BF-datum" är ju större än för de flesta. Håller tummarna för att det svischar till rejält i kön, och att utebliven plusvåg här i tråden mer än väl kompenserats av en plusvåg i Sydkorea

• passionsblomman

muggles skrev 2010-11-12 14:19:18 följande:
    Nenne: aladåben var kanske makens samlade rester från de senaste månaderna?!

Äääk!

• muggles

PB: fredagshumor

Nu loggar jag ut mina vänner och sticker och köper en farsdagspresent!

• Parnassia

Muggles - v 12 redan! Oj vad tiden har gått. Kul att du kommer på tråddaten också. Jag kommer utan familjen.

Och Heja Piggelin!!! Snart är hoan här!

• Parnassia

Telis - grattis till jobb och familjemånad! Det låter super.

Nenne - självklart får du vara med i klubben!

Farsdag blir här på lagom nivå. Finglögg och snyggkallingar. Iaf bättre presenter än jag fått på morsdag. Bitter? Jag? Inte då.

Min pappa får snyggt tangentbord, det han har nu är ett lånat.

• passionsblomman

Parnassia, jädrans! TACK för att du påminde mig om min egen pappa! Där höll jag på att glömma mig!

Pappa får blommor. Har man en dotter som vuxit upp under namnet Blomsterflickan, så har man.

• Parnassia

Ang trådträff 4/12:

Jag har fattat det så här nu:

MSW, Parnassia, Tinga, Fru E, MrsB, Kängu, Mugglan

Izzie? Oupsie? PB?

Jag bokar för 7 pers på soppbufféstället, kl12.
    Ska vi säga så?

• Lapinette

Loggar ni ut nu när jag loggar in efter en superlång lunch med en annan väninna idag . Har suttit och lyssnat på hennes otroliga historier om den galna man hon bor tillsammans med som hon trodde skulle bli sin man, sin framtid. Jösses, vad mycket konstigt folk det finns. Nå väl ... ni som ska logga ut - TREVLIG HELG!

Och AM köpte du en Porsche i farsdagpresent?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!