Välkomna till Tivoli Empatia!
Läste ikapp igår, får se vad jag kommer ihåg att kommentera...
Tjohooo och hurra för att det svishade till litet i kön. Hoppas det svischar ännu snabbare framöver!
Oupsie: Ta de LUGNT och ha inte så höga krav på dig själv. Jag, som inte hade minsta lilla känning av foglossning, lugnade ner mig rejält på jobbet under sista trimestern, lät min vikarie "springa runt" under min sista månad på jobbet, och mitt "boande" bestod mest i att bädda sängen och vagnen. Och röja några garderober, utifrån arbetsmetoden greja med småsaker en kvart, sedan vila en halvtimma och spara alla tyngre lyft till maken, mamma eller pappa Så att du som har så ont inte orkar så mycket är heeelt förståeligt!
Snartis: Tungt med så illamående.
Kräksjuka: Lillkillen fick åka hem från dagis igår, med misstänkt diarré och litet feber. Fast jag tvivlade på det, jag fick helt normal temp på honom när jag mätte hemma. Men visst var det litet diarré, som litet innan midnatt utvecklades till kaskadspyor i hela sängen... Och badrummet. (Vad mycket det ryms i en sådan liten mage, tre rejäla spyor...)
Tinga: Full respekt och djup sympati för att ni orkat med allt kräkande. Visst, ni har inget val, men ändå...
Angående mage så är min ganska ok återhämtad efter graviditet... Ok, den ser inte riktigt ut som den gjorde innan, vilket jag är liiiiitet putt på ibland. Men för det mesta tänker jag som jag borde, och fattar att jag inte har något alls att klaga över...