Välkomna till Tivoli Empatia!
Snaily: Det kommer gå över, förr eller senare... Lillkillen hade en vakenperiod i början av natten under ganska många veckor. Då gjorde vi så att maken, som är kvällsmänniska, var uppe och hade hand om lillkillen. Jag ammade vid 20-tiden, och gick sedan och la mig. Sedan var nästa amning runt midnatt eller så, efter det sövde jag lillkillen och så sov han fram till 4-5 tiden. Och så småningom ännu längre...
I övrigt så är det mycket matning som håller barnet mätt på natten. Vi märkte också stor skillnad när vi hade lillkillen inlindad i filt, som fick följa med till sängen. Annars vaknade han ofelbart av temperaturskillnad jämfört med att sova i mammas eller pappas famn...
Julgardiner förresten, vad är det Jag har inga gardiner öht i vårt kök (vi har ju varit på väg att flytta ett tag ). Inte i extrarummet heller, och i sovrummet har vi bara rullgardin. I vardagsrummet finns dock gardiner. Som jag inte tagit ner för att tvätta någon gång... Men jag har dammsugit litet på dem ibland
Vad huslig jag låter, eller inte...?
I julförberedelser så bakade jag bröd igår. Bara hälften så mycket som jag tänkt dock, eftersom det var helt slut på grovt rågmjöl i affären... Gjorde även en sats med kola, som blev helt misslyckad. Ska prova Lappis recept istället, tror jag... Och om jag får tag på minimarschmallows (eller marschmallows över huvud taget...) vill jag även göra ett julgodis som var med i Buffétidningen.