gosnosen: Jag ÖNSKAR att det var inflyttning snart, men jag och min man har tydligen pratat om helt olika saker när det gäller "beräknad inflyttning" och det var inte förrän för en månad sedan som det verkligen gick in att det verkligen inte är läpligt att bo i byggröra med barn på drygt år. Vilket jag faktiskt trodde att han fattat låååångt tidigare. Så nu tror vi på våren, vilket säkert hinner bli sommaren.
Tack för tipset med bänkskivan! Vi har blankpolerad granit, nästan svart, men den mår säkert jättebra av såpa den med
Nu över till babylistor...! Babysitter kändes heeelt oumbärligt där och då, för att kunna göra något med fria händer. Men i efterhand så var det kanske inte jättenödvändigt, det var inte sååå många månader den användes ändå. Babygym var ett måste för oss. Vi hade ett inte så vackert från Fisher Price (julklapp), med en stor grön larv med spegel på magen högst upp. Men alla barn som provat det har äääälskat det
Vad var det mer vi använde flitigt...? Gallerfilten var bra, den hade vi och "lindade" in lillkillen i, så sov han mycket bättre Plus ett antal fleecefiltar.
Vi hade ett kräkbarn, så det var nog närmare 40 små kräkhanddukar i omlopp...
Sovplats: Vagnen var jättebra i början, vi drog med oss den i lägenheten. På natten sov han oftast i vagga (hade blivit spjälsäng om det inte vore för att det fanns en släktvagga...). I början låg det en kudde bredvid honom, för att göra det mer trångt. Vaggan stod så att det gick att gå mellan den och sängen, smidigt eftersom jag ibland sov när maken la honom i sängen.
I övrigt stämmer jag in i hyllningar kring omlottbodies, och lägger till pyjamas som ett väldigt praktiskt plagg. Håll utkik efter dem som har dragkedja ända ner i foten, samt fötter. Ett enda heltäckande plagg - jättesmidigt!