• Oupsie

Välkomna till Tivoli Empatia!

Har Hattis varit inne på länge? Hoppas att de trådisar som inte varit inne på länge endast håller sig härifrån på grund av intensivt firande och social samvaro.

Själva har vi haft en mycket lugn jul och nyår tillbringade vi som sagt själva här. Orkar inte särskilt mycket så det går inte att göra så mycket annorlunda. Julafton tror jag mest att jag klarade på ren vilja och juldagen låg jag i princip hela dagen. Annandagen kom två kompisar förbi ett par timmar. Har tyvärr inte orkat träffa alla som jag önskade träffa när jag var hemma, men det kommer väl fler tillfällen. Har i alla fall kommit fram till att jag inte har en chans att klara hela den här kursen. Jag har ca två veckor på mig att klara hemtentan och jag ska försöka men sen får det vara. Känns lite jobbigt men samtidigt så inser jag att något annat inte är möjligt och att det, med tanke på hur jag mår, är ett rimligt beslut. Vissa saker går inte att styra över helt enkelt.
  • Oupsie

Kängu, tack . Låter som ett bra sätt att spendera nyårsafton på. Har en kusin som alltid åker iväg och bor på hotell på nyår. Tycker att det ofta blir så höga krav på nyårsfirande, och då är det skönt att bara komma iväg och slippa den stressen.

Fy vilka långdragna förkylningar ni har fått. Hoppas att ni snart blir bättre! Min man har varit förkyld ganska länge också (snorig), men jag tror att det delvis kan bero på att han inte dammar tillräckligt bra .

• Oupsie

Nu tar snart batteriet slut så jag ska ta och logga ut härifrån.

God fortsättning alla trådvänner! Och 2011, se nu till att bli ett riktigt bra år för oss alla här i tråden.

• Oupsie

Muggles, jag lär väl behöva min jacka ett tag till annars hade du kunnat överta den. Kollade den sidan där jag köpte den och tyvärr verkar de inte ha några jackor kvar. Den kostade ca 40 pund och det var ett ganska överkomligt pris tycker jag.

Här finns en jacka till nedsatt pris, men den kanske ändå blir lite dyr?
    http://www.seraphine.com/maternity-wear-by-occasion/maternity-clothes-sale/displayProduct.asp?idproduct=1326&idcategory=40&title=Short+Coat+Black,+Maternity+Clothes+Sale 

Skickade efter från den sidan i höstas och jag fick paketet två dagar efter beställningen, men å andra sidan kostade frakten 10 pund. 

• Oupsie

Snaily, skönt att höra att det går lite bättre i alla fall . Tror inte att lite smulor i håret skadar .

Lappis, låter som att ni har haft det bra hos svärmor.

AM, vad söt hon är Livia. Men det är väl inte så konstigt att den riktiga tomten inte har tid att komma till alla.

Parnassia, oj vilka krav på maten. Har tyvärr inga tips känner jag.

Koko, vad är det som inte fungerar med pillerna?

Ska snart till BM så jag måste nog se till att göra mig i ordning istället för att sitta här. Återkommer senare idag.

• Oupsie

Koko, nä så vill man ju inte ha det. Hoppas att det kan lösa sig med dubbel dos ett tag då. Jag hade likadant när jag använde p-ring. Lite surt för jag gillade verkligen idén med p-ring. Barnmorskan som skrev ut mina vanliga gamla p-piller till mig efteråt menade att vissa behövde en större dos hormoner än vad som finns i p-ring och minipiller för att hålla undan små-blödningar. Förstår om du vill vänta lite med en trea och det kan väl en bra "hållhake" på sambon för att få din vilja igenom i andra frågor .

Om antal barn så känner jag för tillfället att EN graviditet är tillräcklig. Men jag tror nog ändå att jag kommer att vilja ha två barn och då får man väl utsätta sig för det här igen. Men det kommer att dröja ett antal år innan dess.

Var hos BM idag och Daisy har inte fixerat sig än i alla fall, hoppas att hon gör det snart för det skulle vara intressant att se om det blev någon skillnad.

Klockarbol, klart att du ska ha ett rosa kök! Själv har jag en liten dröm om att någon gång få ett rosa badrum . Förstår känslan av att vilja göra något med händerna. Ibland är det just den terapi som man behöver. Göra något konkret istället för att bara tänka... Kram!

Snaily, är du säker på att du vill ställa den frågan? Det är ganska jobbigt faktiskt. Är trött och orkar inte en bråkdel av det jag önskar att jag gjorde.

Just nu försöker jag komma över känslan av att det är ett misslyckande att inte klara av den här terminen. Att det faktiskt är helt ok att inte orka med heltidsstudier när man mår så här. Att jag borde vara nöjd med det som jag hittentills presterat istället. Men det är inte så lätt som det låter.

Snorkis, jag tycker att dina känslor låter helt normala och att det inte är det minsta konstigt att du känner som du gör. Och jag håller också på dig angående snitt, har nog inte kommenterat det innan. Stor kram!

Angående den andra tråden, jag skummar igenom den ibland och jag har i alla fall inte upplevt något "skvallrande" trådarna emellan. Om någon har nämnts så har det varit i stil med "något liknande hände X i den andra tråden, fråga henne, hon vet nog mer". Och det är väl bra om man kan hjälpa varandra?

Hej Hattis, *vinkar tillbaka*. Jobbigt att kroppen är så bråkig .Kram på dig!

Postar så länge...

• Oupsie

Fru E, jag gillar skänk, rent spontant, för det blir ofta lite luftigare. Men å andra sidan så gillar jag högre vitrinskåp så att man faktiskt ser de fina glasen och porslinet som man har där i. Om ni kan tänka er vilket som hade jag nog åkt runt till olika möbelaffärer och tittat på olika skåp och känt efter vilket ni gillar bäst. Är det en skänk som ni gillar bäst, då blir det en sån, eller är det ett vitrinskåp så blir det det istället. Stor hjälp va?

Muggles, hittade en jacka på asos
    www.asos.com/Asos/Asos-Maternity-Exclusive-Double-Breasted-Peterpan-Collar-Coat/Prod/pgeproduct.aspx&cid=6413&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Black

Ja, jag inser att jag är lite insnöad på brittisk postorder, kan man skylla på att det är en fas?

Piggelin, vilka besvärliga gäster ni har . Men ni kommer nog fram till något bra!

Vickan, årsbudget, det var ambitiöst . Men det är nog klokt att ha en om man kan.

• Oupsie

Nu går ögonen i kors här så jag tror att jag ska gå och sova. Känns som att jag glömt något som jag skulle kommentera... vinkar till alla så länge i alla fall.  God natt!

• Oupsie

Hej Nenne, är du ute efter ett visst nummer på inlägget

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!