Välkomna till Tivoli Empatia!
Hejsan!
Startar med ego . Tack för era sympatier! Det är verkligen skitjobbigt just nu och det här med skolan är också jättejobbigt. Igår var jag helt säker på att det bästa är att lägga av, jag orkar inte mer och behöver vara ledig, men i morse när jag vaknade så kände jag "nej, lite till kan jag nog". Jag är ju världens velpotta i vanliga fall, men just det här känns som en sak som dessutom får ganska stora konsekvenser. När ska jag göra klart den här terminen? Nästa höst? Ska jag läsa dubbelt (det som jag har kvar) då och samtidigt göra kandidatkursen (med ett barn?!)? Eller ska jag göra färdigt nästa höst, och sen ta kandidatkursen till våren? Eller ska jag göra klart överhuvudtaget? Jag har ju för tusan en examen! Å andra sidan får jag mest ont i magen av att tänka på den... gaaaaahhh! Hursomhelst, får jag godkänt på den förra tentan som jag lämnade in, och om jag lyckas få godkänt på den här tentan då har jag ändå klarat av 3/4 av kursen och kvar är "bara" en B-uppsats. Den borde jag ju kunna få göra lite närsomhelst för det är ju mest eget arbete.
Klockarbol, tack, det var väldigt skönt att läsa ditt inlägg och det där med att man faktiskt får vänta sig en läkningstid efteråt och att folk inte kan förvänta sig att allt helt plötsligt ska vara bra igen. Åh, vad jobbigt med krånglande bilar . Hoppas att tabletterna hjälper dig snabbt och att psykopaten gör ett bra jobb! Kram!
Nenne, jag hoppas också att du har rätt . Bara att träna jisses, hon hade sannerligen förtjänat en spark i skrevet.
Muggles, jag försöker att undvika salt, men vad är det för övningar? Jag fick bara tipset att sträcka upp armarna och sluta och öppna händerna några gånger. Men jag tycker att handledsskydden har hjälpt en del faktiskt. Krya på dig!
Snaily, vad skönt att det gick bra hos doktorn. Hoppas verkligen att det snart känns bättre för dig. Och du, det finns inte några måsten med julfirande. Gör det som känns bra och ok för er. Stor bamsekram på dig!
Sweet, jag pratade med BM om möjligheten att bli igångsatt och hon sa att möjligheten finns om man har det så jobbigt som jag har det. Vi pratade inte så mycket om det sen, men vi får väl prata om det mer efter nyår. Jag vet att det inte är helt optimalt att bli igångsatt och att det inte alltid fungerar som det är tänkt, men samtidigt så vet jag då att det blir ett slut på det hela. Det kan ju skilja ganska många veckor på att bli igångsatt i förväg vs. risken för att gå över tiden 2-3 veckor... Hoppas att ni får en jätteskön jul och att ni får njuta av er ledighet innan jobbet drar igång igen. Kram!
Tinga, antecknar kl 12.00 den 30 december . Ska bli så roligt att se er alla! Skönt med långledighet över jul och nyår .
Fru E, oj frusna ledningar låter inte så bra. Skönt att det gick att fixa.
Vickan, trist med mensvärk . Men det är ju bra att det går att hantera hyffsat med hjälp av ipren.
Åh, vad var det mer? Kör försiktigt alla ni som ska ut på vägarna inför julfirande! Och God Jul allihopa!