Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Välkomna till Tivoli Empatia!

Stor kram til Snorkis! Hon får minsann stanna där ett bra atg tycker jag också.

Eloge till Cicci som klarade ut det, fy vilken resa.

• start september

Fru E, jag har mest mätt vid X. När det låg som högst hade jag ca 500.  Vid mina MF har jag inte mätt alls. Googlar man på tabeller över HCg får man helt olika svar över hur det utvecklas och i vilken vecka det når vilken nivå. Det där de säger om att det ska fördubblas varannan dag vid frisk graviditet stämmer inte på alla har jag förstått, så jättebra att ni kollar först om en vecka, annars blir ni bara rädda.

Kram och håller tummarna!

• start september

Jag tycker Brio Race verkar bra, men har ingen själv.

Ni som har syskonvagn - hur länge använder man den? Jag hade tänkt ståbräda då hon är  3 år och 3 månader i september men inser att en vinter till som nu funkar nog inte det. Ska man köpa en begagnad syskonvagn och ha till mars/april som backup? Är det bara UJ som tar syskon över 15 kg?

Smint och Piggelin, ni har väl också Bugaboo. Hur har det gått med snön och har era tjejer velat stå? Vagnen är fotfarande mycket hennes och det känns också hårt att ta den ifrån henne.

• start september

Just det Fru E - ett värde kan aldrig säga något säkert. Mer än om det inte alls hade tagit sig från början såklart, och det har det ju gjort!

• start september

Snöhjul till Bugaboo har vi, det har varit ett måste de två senaste åren. Eftersom vi har långt till dagis och hjälp med hämtning ibland är vagnen mycket hennes.  Men det kan ändras över sommaren och hon sover inte alla helger hemma längre heller. Jag har ju bil hemma också men tänkte att det var lite mysigt att komma ut och gå även vintertid.

• start september

Hattis,

tack för grattis!

BMs recept för att jag inte ska oroa mig. Möjligen måste jag sluta med Fragmin i vecka 26, beror på värden på något sätt.  Sen vägde dottern 4,5 kg och jag vill gärna ha lite koll på vikten, jag är alltså både rädd för för stora och för små barn .

Jag fick i v 35 förra gången när BM tappade kollen på hur hon låg, så det kan gå att få senare också.

Vet inte om man gör TUL någon särskild vecka?

I vissa landsting får alla vecka 32 vilket är ganska vettigt känns det som. Man kan se tillväxt och hitta de barn som behöver ut tidigare.

När är det dags för att lyssna på hjärtljud?

• start september

Usch Liten, det lät som mycket på en gång.

Jag har slutat försöka förstå andras kalkyler och varför vis hus går upp så mycket. Det är bara att bita ihop och hålla fast vid den kalkyl man tänkt sig - det blir ju bäst för er i längden.

Alla råkar väl ut för det som sonen råkade ut för nån gång, men det känns inte bra.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!