BrudSommar2006 skrev 2010-12-15 14:39:06 följande:
PB, kan du möjligen hjälpa mig, på Öland pratas det om en kinarestaurang nära stationen i Kalmar som ska vara sååå fantastisk. Hittills har jag inte varit på en kinakrog som inte varit som alla andra, gott i och för sig, så jag är skeptisk, men råkar du känna till denna?
Sedan pratas det också om en restaurang neråt vattnet, nära slottet, det låter lite bekant, har du också pratat om det stället tro?
Nä!
Jag kan sushistället-helt OK, som tur är eftersom det är det enda som finns. Där har vi ätit nästan varje gång vi varit i stan.
Sedan har vi käkat på Harrys en gång och på CalMar Hamnkrog:
http://www.calmarhamnkrog.se/ Där åt vi god skaldjursbuffé i medlehavsvärmen en kväll i somras.
Nu när vi Ivf-at klart, så kan vi kanske kosta på oss att åka runt i omgivningarna, inkl Kalmar, och äta och hitta favoritställen. Kanske är det "Byttan" du hört om? Den finns med där i restaurnagerna som är listade under texten om CalMar krog, och den ligger ju nära slottet.
Kinarestauranger är jag i allmänhet rätt misstänksam mot...men jag ska höra vad folk säger. Tyvärr är jag kanske kräsnare än "folk" allmänt häromkring, men jag tycker inte att "och man fick så mycket mat och billigt var det" riktigt är det jag värderar när jag ska äta ute. Kanske harlyssnat på fel personer, men det är sannerligen ingen myt att folk är väldigt prismedvetna i det här landskapet....
Jag tar förresten själv gärna emot tips på ställen på Öland och öht i omgivningarna här, för vi tar oss gärn en dagstur för att äta gott på mysiga ställen.