Telis skrev 2010-12-18 11:01:47 följande:
Nu blir det storhandling och julklappsshopping! (Kan någon förklara varför vi är så enormt puckade att vi måste göra det en lördag när vi är lediga varje dag?!
) Puss på er så länge!
Nej. Helt obegripligt.
Själva måste vi nu vänta till den 22 med de sista inköpen (läs maten) eftersom sambons lön kommer då och fram till dess är vi typ panka. Men dessa inköp ska definitivt ske på förmiddagen. Skinkan ska sedan fixas på kvällen så vi liksom ifjol kan ägna oss åt att klä grnen medan alla andra gör skinka så det blir strömavbrott i byn.
Idag ska jag städa kylen och skafferiet så allt är fräscht innan där ska in en massa mat.
Vi höll nästan på att köpa en hundvalp nu till julafton, men ftersom annonsören inte svarar på mail och sms får de anses inte intressanta nog att köpa av, så när sambonåker till sthlm imorgon (anställningsintervju), åker jag inte med och kollar valp, utan limmar väl pepparkakshus istället.
Angående uppfostran sägger jag som jag brukar "pedagogik och pedagogik, vad är det för fel på gamla hederliga hot och mutor?"
Vilket jag väl inte menaregentligen, men alla löften om belöningar eller vetskapen om belöningar kan ju slarvigt betraktas som mutor, och alla upplysningar om kommande konsekvenser kan på samma sätt ses som hot... Jag tror det är väldigt viktigt att inte köra på vare sig det ena eller det andra utan att uppfylla dem! Tomma löften och tomma hot kan riomligen inte tjäna till något bra i längden.
/Hon som skrek åt sin son att han skulle få bo ute i skogen hos trollen om han inte gjorde som han blev tillsagd.
Nu skidor.