Jag och mamma åkte skidor igår och jäklar vad stor en golfbana är, vi trodde aldrig att vi skulle komma tillbaka till början igen, vi kom bara längre och längre bort kändes det som. Typiskt nog så hävde mamma omkull sig i en nedförsbacke och gjorde illa knät så dant att hon inte kunde fortsätta åka sedan och det tog en jäkla tid att gå bredvid skidspåret den sista biten. Jag har inte fattat tidigare hur backigt det är på en golfbana, vi åkte dit för att vi trodde att det skulle vara lite lättare att åka där men icke. Själv vräkte jag också omkull mig, raklång bakåt, tredje gången jag gör det nu och det gör lika ont varje gång, luften går liksom ur en och man tror att man fått ryggskott innan man kommit upp och fått röra lite på sig. Verkar inte finnas någon bättring för någon av oss, vi ligger liksom som skalbaggar som hamnat upp och ned när vi ramlat, mamma och jag.
Det jag inte fattar är hur man åker med hund, det var jättemånga som gjorde det, men hur gör man i alla långa, branta nedförsbackar? För oss skulle det iofs inte vara något problem eftersom vi går ned men för alla andra.