Lapinette, jo som sagt, jag letar ju spa till i höst, jag vill ha varmt vatten att bada i, gärna med bubblor och inte bara som en liten bubbelpool som man får sitta i en kvart och sedan måste man upp i kylan igen för poolen ska renas och sedan ska nästa par i och det var det, utan någon slags större pool man kan vara i. Gärna också en vanlig pool som man kan simma lite i. Jag tycker att om det bara finns en liten bubbelpool kan man lika gärna ta ett vanligt hotellrum någonstans med bubbelbadkar på rummet så får man ligga hur länge man vill, fast å andra sidan har vi bubbelbadkar här hemma så då behöver vi ju inte åka hemifrån alls... Sedan hade jag velat ha en sådan där tunnel där man också kan simma ut en stund men det verkar inte finnas. Finns visserligen på Hundfjällets Poolarium men det är mer ett ställe man åker till med barnen och är dessutom inte ett hotell. Finns eventuellt på Selma Spa har jag hört men jag orkar inte ringa och fråga och hemsidan är dålig, är inte så sugen på att åka dit i alla fall. Finns på Nådendal i Finland också.
Sedan ska det vara mysigt, typ à la Tällberg, hellre än ett stort fabrikshotellkomplex som några av de stora spaanläggningarna i södra Sverige typ Tylösand och Strömstad verkar vara. Fast just Tällberg har vi varit i två gånger redan, kan ju vara kul att pröva någonting nytt.
Så eftersom det perfekta stället jag ville ha inte verkar finnas så är jag nu inne på fjällspa för vi tycker att omgivningarna är så vackra, just nu lutar det åt Storhogna Högfjällshotell & Spa, har någon varit där? Har Fjällnäs, Borgafjäll och Ramundsberget på listan också.