• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

Telis skrev 2010-11-25 21:37:50 följande:
    Det här med Facebook är ju lurigt alltså. Jag var inne på Tripadvisor för att kolla vad folk har tyckt om ett visst hotell och då står det där att mina FB-vänner AM, Vänner och nennes man har varit på det där stället. Hur vet Tripadvisor det?
    på FB finns det väl på något ställe där man kan fylla i vart man har rest eller så?  kanske finns något liknande med hotell?  Eller jag vet inte :)  lite lurigt är det iaf ..

Ja det var för väl att vi kom hem till helgen. På lördag har sambons föräldrar thanksgivning middag, dom har haft den i massor av år, tror det kom från att sambons styvfar bodde in usa en längre period.. Men nu har dom det varje år och det kommer massor med folk och det är supertrevligt. Hade varit synd att missa det. 

Har fixat frukost matsäck till i morgon bitti, tycker båt maten är sådär så bättre och billigare att göra det man själv vill ha.. Alla prognoser säger mycket lugnare väder och det märks på land att det lugnat sig också.. 

Dags för kudden. Sov gott alla.

• smint

Snaily: Jo visst är det mysigt med fruksotbrickan, men då måste jag hålla på att köpa till grejer för lilla damen äter inte allt och så.. Men det var mysigt idag med vår lilla matsäck.. Gungandet var ok, jag är nog extra känslig för jag tyckte det krängde ganska mkt.. Men det är ju gammal sjö som ligger kvar, tar nog ngn dag till innan det är helt lugnt igen.. 

Taxi från centralen och i med lunch för fröken. Nu sover hon efter en tidig morgon, borde väl göra detsamma men har ätit lite och tycker det är så skönt att vara hemma så skall nog bara mysa lite och packa upp så inte sambon blir tokig, han har städat så fint när jag varit borta.

Telis: Oj shit att få barn så tätt.. Min kusin fick sitt första barn i oktober och december året efter fick hon sitt andra.. hon trodde amningen skyddade mot graviditet, men hoppsan så det kunde gå. Nu skall dom ha sitt 3.e några månader efter oss. 

Piggelin: Skönt att ni fixat liggdelen, skall sätta mig och kolla vagn annonser nu i dagarna och se om det kommit något nytt. 

Den där ettan var ju minst sagt spektakulär, men fattade jag det rätt att det inte fanns några sovrum?  eller missade jag den detaljen?

• smint

AM: Ah nu såg jag lilla "sovrummet" mkt märklig lägenhet. Får också lite konstiga vibbar ..

Jag måste fasen städa bäst när jag är trött, har fixat undan packningen och satt på tvätt. Plockat upp adventssakerna och kollat vilka lampor som är trasiga.. Satte upp en ljusstake faktiskt och tände.. Men tycker det är såå mysigt med alla ljus

Skall se om sambon har några skidbyxor till övers som jag kan dra över magen.. känns lite onödigt att köpa nya vinterbyxor nu.. men det är nog ett måste denna vinter när dottern kommer vara mer ute än förra vintern..

Muggles: Intressant läsning om siffror, jag är inte alls insatt men man lär sig alltid något nytt. Skönt att BM´s magkänsla var så bra.. 

Ang den där artikeln som snaily länkade till, det var redan en tråd på FL om det, såklart   undrar om den där BM som sagt det där fött barn själv??  behärska sig, jo tjena..

• smint

Snorkis: Den där tråden a´var bara så sjukt rolig och det inlägget du sa var ju hysteriskt rolig Skrattade gott igår

Här är det en seg familj idag, vi var på svärföräldrarnas thanksgivingmiddag igår.. och kvällen innan gjorde vi 10 liter cole slaw.. Så sedan vi kom hem har det varit något hela tiden så idag tar vi det soft.. T somnade jättesent igår så hon sov ända till 9 i morse.. sedan har vi varit ute och åkt pulka och skottat snö(sambon) Nu skall vi äta pannkakor till lunch.. 

Har adventspiffat det sista så nu lyser alla stjärnor..

Ore: Det där med lampor som är trasiga på ljusstakarna är ju så irriterande.. vår ena funkade inte så jag bytte helt sonika alla lampor.. får psykbryt annars

• smint

när jag läste artikeln om barnen började jag också fundera massor.. dom är ju jättesmå fortfarande och man kan ju inte lita på att 4 åringen passar syskonen???  fattar fortfarande inte hur länge mamman var inne i den där lägenheten.. tragiskt är det iaf

PB: Har sagt det förrut, du skulle bli en fantastisk fosterförälder eller avlastningsförälder.. Men förstår att det är lite tidigt att tänka på annat nu.. Men ditt hjärta svämmar över av så mkt ömhet och kärlek som många skulle behöva.

AM: Håller tummarna för dig idag, jag har nog inte läst på ordentligt vad som hänt i detta fall från början men lite har jag förstått..

Lappis: Äsch för tanten

Dottern på förskolan efter 1,5 v ledigt, var lite jobbigt att bli lämnad, och sedan var inte så många ute då det var för kallt.. men den personalen som kommer vid 9 kan ju vara ute en stund med de barnen som kommer sent??  När jag hade varit och handlat och åkte förbi med tåget 30 minuter senare var alla inne.. Så kallt var det inte och de flesta har ju bra med kläder.. aja hoppas dom är ute en liten stund nu när jag hämtar.. Vill att dom skall vara ute så bacillerna inte frodas.. 

nu dags för sen lunch, sill, potatis och ägg.. fick ett sug efter det i morse.. minns att jag hade det sist jag var gravid också..

• smint

när vi åkte till fsk så var det -9 tror jag.. och då kom solen också fram så det kan inte varit kallt så länge.. 

Har skrattat gott nyss, kikade på ett avsnitt av Böda camping på kanal 5.. seriöst vilket program.. får mig att inte vara såå sugen på campingsemester med familjen.. Men men  

• smint

AM: Vad härligt att det gick bra och att han inte vann iaf  

• smint

Jag fattar ingenting för jag vet bara om två pojkars namn och tror inte det är något av dom. Snaily: hoppas innerligt du slipper bli magsjuk nu, jag har fått ngn bacill/ätit något olämpligt så mest delen av dagen har jag haft kramp och kräkts en gång. Sammandragningarna är inte roliga efteråt sambon fick hasta och hämta dottern istället som inte sovit middag och varit vaken sedan halv 6 imorse, spännande kväll det här återkommer när jag har något roligt att prata om. Kram

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!