Telis, vad skönt, med Astrid var det ju värst de första dagarna så då klarar ni er säkert. Det brukar ju gå rätt bra med större barn också.
Med Iris så avvaktar vi för dels har jag köpt hem den där salvan nu om det skulle behövas, dels så var det inte rött alls idag efter att jag smort med inotyol igår kväll. Vad jag dessutom inte tänkte på är att det ju inte är det lättaste att få bort inotyol, det ligger ju och skyddar ett tag, och att skrubba rent en treårings underliv från kladdig salva är förmodligen inte det lättaste så eftersom det verkar gjort så bra nytta redan körde jag på en vända till ikväll. Så vi har väl inte helt skippat tanken på läkarbesök, bara det att just nu tycker jag inte att det går att se att det är infekterat.
Möjligen är slemhinnorna längre in lite rödare än normalt, svårt att säga, men jag vet inte om man kan trycka in daktacort så långt i alla fall, Smint vet du?
Bokade om Iris skidskola idag, som tur var fanns det en plats i en tidigare grupp, maken tyckte att det var en jättedålig idé att hon skulle gå samtidigt som oss för då kan man räkna ut att vi inte får gå alls tyckte han så nu går hon innan lunch och vi efter så hinner vi ta hand om henne och så får mina föräldrar ta båda barnen när det är vår tur. Det blir nog inte så dumt faktiskt för om vi gillar det här med skidåkning får vi ju chansen att stanna kvar en liten stund efter vår grupp och prova lite, i alla fall mot slutet av veckan kan man kanske tänka sig att det kan fungera. Eller också inte!