Hejsan hejsan!
Jag tror att man blir sövd vid urakuta snitt, men är vaken vid akuta, om jag har förstått det rätt.
Är trött idag, Daisy sov inte lika bra inatt som hon har gjort den senaste veckan, men egentligen sov hon helt ok så jag ska inte klaga ändå. Hon har varit jättegnällig om kvällarna här den senaste tiden (men sovit superbra på nätterna) men igår var hon mycket piggare och gladare under kvällen, vet inte om det kan påverka. Innan har hon väl varit helt utmattad efter allt skrikande och sovit därför.
Muggles, skönt att amningen verkar fungera bra
. Och vad skönt att det blev en så bra förlossning! Har nog glömt att skriva det.
Angående amningskläder, jag har ett par boobtröjor som jag lyckades fynda för halva priset och jag måste säga att de är ju helt suveräna i jämförelse med andra amningsplagg. Amningsplagg generellt sett är väl inte de roligaste kläderna, men just nu är jag mest hemma ändå. Jag har även använt mig och AMs (har jag för mig) eminenta tips om att ha ett elastiskt linne under en vanlig tröja. Tycker att det fungerar bra också utan att man behöver ta av sig för mycket för att amma. Låter lite knepigt att hitta en amningsvänlig finklänning dock... Jag har en klänning som jag skulle kunna tänka mig att den kan fungera, och den har en ganska djup omlottrigning, tror att jag skulle kunna "putta undan" den ena sidan för att kunna amma i den även om den inte är stretchig.
Några sprutande meloner har jag heller aldrig haft, läckte lite den första veckan eller så, men inte efter det. Men BVC-sköterskan är nöjd med Daisys viktuppgång så det verkar ju som att det funnits tillräckligt med mat ändå.