• Oupsie

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hej hej allihopa! Oj vad trött jag är idag, somnade en stund på soffan men vaknade av att telefonen ringde. *gäsp*

Angående FB-rekommendationer, den andra kom när folk här började skriva att vi inte ville bli rekommenderade, det var ju schysst... Har ingen aning om hur mycket mer trafik det skulle bli till den här tråden med FB-rekommendationer, men själv har jag försökt vara ganska anonym, men det finns  ju gränser precis som Ore säger, för risken är att det blir ganska innehållslöst och kryptiskt. Jag kan tänka mig att flytta till ett annat ställe om andra vill.

Liten, huh, jag förstår hur du känner dig. Hoppas de börjar buda som galningar snart!

MSW, hoppas att nässprayen hjälper! Har använt det några gånger nu, får inte äta tabletter nu när jag ammar, och jag tycker att de har hjälpt ganska bra, men jag är inte jätteallergisk iofs. 

• Oupsie

Piggelin, halka i kräk, verkligen glammigt .

Angående det där med att bearbeta förlossningar, jag gick ju igenom min förlossning med kuratorn som jag gick till under graviditeten och hon sa att det är ganska vanligt att det först är under nästa graviditet som vissa känslor, oro mm kommer upp/tillbaka och hon sa att man ska inte vara rädd för att be om att få prata med någon för det finns hjälp att få. Och det vet ni ju såklart, ville mest bara heja på lite för det kan vara svårt att ta det där steget att be om hjälp.

• Oupsie

Sweet, lycka till med artikeln! Har tyvärr inga tips, men skrivjobb låter väl som typiskt sådant som man gör hemifrån.

AM, hejar på en rockigare frisyr

• Oupsie

Hej i tråden, kikar in en snabbis, tror snart att jag måste amma Daisy.

Snaily, jag inboxar dig. Om du vill, och har tid och möjlighet, hade jag gärna fått din åsikt i frågan.

Festklänningar till gravid, gillar Seraphine.com som September länkade till. De har lite rea just nu också fick jag mail om för ett par dagar sedan. Kanske ska ta och avanmäla mig från deras mailinglista. Känns inte som att jag kommer att behöva köpa kläder därifrån på länge, om än någonsin.

En annan sida med en del fina klänningar är http://www.cravematernity.co.uk men jag skickade aldrig efter något därifrån. Den här tycker jag är jättefin: http://www.cravematernity.co.uk/products/Cobalt-Grecian-Dress.html

Muggles, ojoj, de är ju inte så små längre . Fortsätter att hålla tummarna för att de vill titta ut snart.

Snorkis, hoppas att du inte har blindtarmsinflamation, känns ytterst onödigt att ha när man är gravid. Jobbigt att få en läkare som man inte kan förstå heller. Kram på dig!

Nenne, kul att se dig här, undrade just hur det hade gått med att börja arbeta igen.

Nu hinner jag inte mer, ska försöka kika in en stund ikväll. 

• Oupsie

Iiihhh Muggles, inte bra med havandeskapsförgiftning så klart, men jag hoppas verkligen att ni får träffa era bebbar snart ! Stort lycka till!

• Oupsie

Känner mig lätt förvirrad som vanligt och kommer inte riktigt ihåg vad jag skulle kommentera. Är trött och ska se till att gå och lägga mig när Daisy får för sig att somna ikväll. Hon har inte sovit så mycket idag för hon har vaknat av olika anledningar, och det känns som hon bara är nöjd när hon får ligga och snutta på bröstet.... men hon är inte lika skrikig som hon var igår. Då skrek hon nästan hela kvällen. Men hon sov bra i natt iaf, och det är ju alltid något . Hon utvecklas något helt otroligt just nu känns det som, men rörelser och ljud, funderar på om det är därför som hon är så gnällig och skrikig? När hon inte gnäller eller skriker så är hon väldigt rolig i alla fall, skrattar och "pratar" en massa .

Angående BH-storlek så upptäckte jag för ett par år sedan att BH-arna satt bättre på mig om jag gick upp en kup-storlek och ner en storlek i omkrets, så helt plötsligt fick jag ju större bröst . Nu har jag D-kupa i amnings-BHn men jag tror nog att det hade funkat med C också. Undrar dock hur de kommer att se ut efter avslutad amningObestämd. Annars känner jag mig ganska nöjd med dem och har inget behov av större, och förstår att det är jobbigt att gå och bära på för de som har stora bröst, och svårt att hitta både kläder och underkläder som funkar.

Sweet, trist att behöva jobba gratis, men förhoppningsvis har du igen det i framtiden . Men du, jag hann i alla fall aldrig se att du hade rekommenderat den här tråden på FB så antingen tog du bort den snabbt, eller så funkade det inte.

PB, låter som att du hade en riktigt härlig påskhelg .

AM, trevligt med middagsgäster, och skönt att kunna köra repris på en uppskattad meny. Inte alltid man har tid och inspiration för att hitta på något nytt. På tal om menyn så tror jag att jag såg recept på något liknande (eller vissa av rätterna)  i en inredningstidning för ett tag sedan (reagerade på det just för att det var en inredningstidning och inte en mattidning).

Nehe, nu måste jag ta hand om Daisy. God natt i tråden! 

• Oupsie

Åååhhhh vad roligt att Ada och Beda äntligen är här .

Stort stort grattis till Mugglesfamiljen från Oupsiefamiljen{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}!

Hoppas att allt har gått bra

Gud vad roligt med sådana här nyheter på morgonen!

Nu frukostKaffe .

• Oupsie

Vi fick betala ca 30 000 för att få granitskiva i vårt nya hus. Men priset beror också på vilken sten man väljer, det kan skilja ganska många 1000-lappar per kvadratmeter på olika typer. Och här kommer de från stenfirman och mäter för att det inte ska bli fel.

• Oupsie

MSW, jag hoppas verkligen inte att blodet är något farligt. Det är ju många som blöder någon gång under graviditeten, men det känns ju inte bra. Kram!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!