• Oupsie

Välkomna till Tivoli Empatia!

Snorkfröken77 skrev 2011-04-02 16:23:17 följande:
    Apropå foglossning så blev jag bättre när jag sov en natt på makens sida av sängen, han har fastare resårbotten än jag, så det blir nog en tur till IKEA imorgon och köpa en tillfällig fastare till mig som får bli gästsäng sen. Min är för mjuk för mig nu när jag väger så mycket, är som att sova i en hängmatta.
    Fick lära mig att ju mjukare dessto bättre, men lagom är nog bäst. Hoppas att du hittar en bra botten på ikea. Och trist att du bröt ihop vid graven . Men skönt med allt klart till kvällen, kram på dig!

Själv har jag sovit ok här, fast sängarna här inte är så bra, men jäklar vad ont jag har haft när jag vaknat . Hoppas att det blir bättre när jag fått sova hemma ett par nätter. Imorgon åker vi hem. Har varit kul att vara här och träffa släkten . Och jisses vad kläder Daisy har fått . Behöver nog knappt köpa något själva i stl 62 och 68. Om man nu skulle kunna låta bli .
  • Oupsie

Borde gå och sortera en massa grejer som mina föräldrar har plockat undan, vad ska slängas och vad ska sparas. Har lite svårt att resa mig bara för hunden ligger halv på mig. *mys* Kollade på hemnet igår och upptäckte att ett hus som jag suktade efter för några år sedan är till salu igen. Typiskt att man inte har fyra miljoner skräpandes någonstans... Men jag gillar inte riktigt renoveringen som har skett i huset... inte för att jag behöver bry mig, för vi har knappast råd att köpa en sommarstuga för fyra miljoner ändå .

Nu reste sig hunden, kanske ska se det som en tecken. Trevlig lördagkväll!

• Oupsie

Åh stort grattis EA! Vad härligt att höra . Normalspannet låter bra, och jag håller tummarna för att allt kommer att fortsätta så!

Och vad roligt med ett bra RUL September. Ut med magen!

Vilken dramatik Snorkis ! Leffelina får minsann stanna därinne ett bra tag till. Skönt att ni fick träffa bra personal och att du fick prata med psyktanten efteråt. Stor kram!

• Oupsie
    Snorkfröken77 skrev 2011-04-04 21:06:19 följande:
    AM, tänkte på vad du skrev häromdagen att du var glad att du inte hade katt för att slippa kattkräks, jag LOVAR dig att kattkräks är så mycket trevligare än barnkräks! För det första är spyan mindre för det andra luktar det inte som människokräks. Skulle mycket hellre torka hundra kattspyor än en människospya (nu pratar jag matspya inte mjölkspya)  Så - mitt inlägg i kräksdebatten
    Håller nog med dig, har i och för sig aldrig torkat kattkräks, men torkar hellre hundkräk än människokräk jag med.

Fast jag klarade inte av det när jag var gravid, då spydde jag själv efteråt. Så maken fick ta hand om det, men han är så kräkmagad. Hunden kräkte i morse och jag låg och ammade Daisy så jag kunde inget göra, men jag hörde hur maken klöktes . Men han kräkte inte i alla fall.
  • Oupsie

Tinga, vad roligt att läsa om Piff och Puff som äter . Så skönt det måste kännas för er.

Usch och fy för kräksjuka, mina sympatier till er som drabbats i tråden.

Ego, funderar på om jag håller på att få mens . Hade ju hoppats att det skulle dröja längre än så här. Igår var det rosa när jag torkade mig, tidigare idag ingenting, men rosa nu ikväll igen . Har dock ingen mensvärk alls, så det är kanske inte mensen. ÄL kanske? Även om jag inte varit med innan om att jag har fått rosa flytningar då. Daisy har haft fyra fem nätter nu när hon har sovit sex-sju timmar i sträck. I och för sig fantastiskt skönt, men kan de få nätterna satt igång ÄL så snabbt?

• Oupsie

Cicci, hoppas att ni kommer på något kul att hitta på i helgen. Kan ju vara roligt att fira lite .

Vi har bröllopsdag i veckan, men maken tyckte att vi kunde hitta på något någon annan gång istället. Vilken romantiker . Men det gör mig inte så mycket. Svårt att veta vad man ska hitta på ändå med en liten Daisy att ta hänsyn till. Är inte så sugen på att gå ut och äta med henne med sig, för hon kan vara ganska skrikig och gnällig om kvällarna. Får kanske laga något gott hemma istället.

Hade tänkt att kolla på Bachelorette men vi kopplade ur TV:n inför visningarna och nu hittade jag inte rätt sladdar, så TV:n går inte att få igång. Typiskt. Men jag får roa mig på nätet istället .

Igår fick jag i alla fall äntligen iväg beställningen på den där magiska borsten . Tyckte att jag var värd en sådan efter allt slit med lägenheten . Och ett läppstift fick också följa med beställningen. De sålde Clarins där också till ett ganska så mycket bättre pris än i affärerna här hemma. Köpte ett Clarins läppstift förra året innan ett bröllop och blev riktigt nöjd. Vill ha fler sådanaKyss.

• Oupsie

Hej hej i tråden!

Snaily, grattis till huset! Jag är också nyfiken på var ni ska bo, kan du inboxa mig med?

Vi har istället för att bli ett hus rikare, blivit en lägenhet fattigare. Skönt att inte behöva tänka på det mer, utan koncentrera sig på roligare saker, som tapeter till nya huset och sånt .

• Oupsie
    porchez skrev 2011-04-05 21:27:38 följande:
    hejjar också på att nenne ska skriva bok! du är så rolig!!!
    Instämmer!

Och vad roligt med hunken, glömde skriva det igår . Har ni träffats något mer?
  • Oupsie
    Oupsie skrev 2011-04-05 21:55:47 följande:
    Och vad roligt med hunken, glömde skriva det igår . Har ni träffats något mer?
    Och glöm det, du hann inte se det du skrev innan jag postade.
  • Oupsie

Oms, förstår att det är mycket att rodda med. Skönt att höra att du mår bra i alla fall . Ta hand om dig!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!