-
Haha, tänk vad olika man kan vara. Var så lycklig när vi äntligen hade skaffat bil så man slapp de där tradiga tågen .fru AM skrev 2011-03-31 13:40:52 följande:BS: till Åre kan man ju åka tåg - så slipper man det tradiga bilåkandet. Himla trevligt att anlända dit med tåg faktiskt!
-
Jag tittade ju inte bara in för att säga att jag inte gillar att åka tåg tidigare, men det var någon som krävde lite uppmärksamhet... Nu ligger hon i mormors famn och myser .
Stort grattis Gosnosen! Och fint namn .
Idag har vi varit och träffat min farfar lite snabbt, han orkar inte så mycket tyvärr. Men han blev väldigt glad att se Daisy, han fick till och med tårar i ögonen. Lilla farfar.
Fortsätter hålla tummarna för fru E.
Parnassia, gud vad härligt att höra att ni sover bättre!
AM, nä inte kräksjuka också Huuh, krya på er! -
nennesjuttioåtta skrev 2011-03-31 21:52:59 följande:Idag kom vi på vad som ger mest fart framåt på Pricken när han kryper. Är det mamma? Nä. Är det en gul virkad hund? Njä, men det gick åtminstone framåt (bara mamma cirklade han runt runt på stället)... En liten flaska D-droppar? Wroom! Rakt framåt utan att nudda marken (nästan). Vem kunde ana?
Här hade hunden varit och snott D-dropparna från soffbordet idag . Hon hade inte lyckats öppna flaskan, men det är fina tandmärken i korken...
Och grattis till en krypande Prick . -
Gud vad praktiskt .viktualia skrev 2011-03-31 22:00:21 följande:Vad får Trollet att sitta tyst och lugnt på samma ställe utan att bry sig om omvärlden? Svar: Pappans miniräknare modell naturnörd gymnasist årgång 1992... eller kanske ingenjörsplugg 1999..
Imorgon får Trollet följa med mig till jobbet en sväng, inklusive ett jobbmöte. Gissa vad mamman tänker ta med sig... -
Avbruten för att amma, som vanligt...
Tinga, var det du som frågade om jag ammade? Jo, jag ammar. Sjukgymnasten tyckte att jag skulle ge hennes övningar en chans innan jag slutade med amningen, för jag sa till henne att jag funderade på att sluta om inte foglossningen började bli bättre. Så jag tänkte att jag får väl göra det ett tag och se om det blir bättre.
Angående förlossningsberättelser förresten, så hade jag skrivit ner ungefär halva, och nu när jag öppnade det dokumentet så fanns det bara två meningar.... Typiskt också.
Porchez, vilken värdelös tvättstuga! Man borde ju få hinna med mer än en tvätt...
Karlaby Kro låter ju trevligt . Vi har bröllopsdag snart och jag föreslog för maken att vi skulle hitta på något, men han undrade om vi inte kunde göra det en annan gång istället... . Jaja, det spelar ju inte så stor roll egentligen. -
Piggelin, härligt med en gladare Lilleman .
PB, trevlig resa!
MSW, tack . -
Erkänner att jag blev ganska rörd och lite blank i ögonen också. Lite hormonig kanske . Men jag förstår känslan, önskar så att farmor hade fått träffa Daisy, och maken också för den delen, hon försvann tyvärr alldeles för tidigt. Även om jag inte är troende så tänker jag mig ibland hur farmor sitter däruppe någonstans och tittar på oss.viktualia skrev 2011-03-31 22:04:55 följande:Åååå! Blir lite avis... Jag saknar min mormor, som gick bort för två år sedan, väldigt mycket. Och tänker på hur lycklig hon är där uppe i himlen, när hon tittar ner och ser de tre barnbarnsbarnen som alla fötts efter att hon dog. Och tänker på hur häftigt det hade känts om jag hade fått visa upp Trollet för mormor...
Sovdags var det nog nu... Kram på er alla! -
Nu ska jag försöka få Daisy att sova, återkommer en annan dag.
Kram på er alla! -
Jo, det börjar kännas bättre, men nu har jag haft ganska ont i några dagar, och då blir man lite missmodig. Hoppas att det blir bättre när vi kommer hem och får sova i bättre sängar.Tinga skrev 2011-04-01 10:03:18 följande:Oupsie - det verkar väl smart att testa vad sjukgymnastens övningar ger för effekt, om du egentligen helst vill fortsätta amma. Och du tyckte väl att det kändes lite bättre, eller missminner jag mig? Kram!
Amningen känner jag mig ganska dubbel till fortfarande, det är ju smidigt att alltid ha mat redo och med sig, samtidigt som jag kan känna mig som en kossa vissa dagar för det enda jag gör är att amma känns det som. Delvis tror jag att den dubbla känslan beror på att jag fortfarande har problem med fogarna, för jag funderar ju på om det skulle bli mycket bättre om jag slutade amma. Men på något vis känner jag mig "skyldig" att amma eftersom det har fungerat så bra som det har. Jag har nog haft ganska mycket tur med amningen, det var de första 2-3 veckorna som var lite kämpiga men sen har det flytit på bra. Men nu ger jag det några veckor till och ser om det blir bättre med sjukgymnastens övningar.
Mugglan, skönt att du har fått sova bättre i natt. Var det du som hade en extra madrass i sängen? Eller var det någon annan? *glömsk* Det kanske kan underlätta om du inte testat det. -
Ni gravida förresten, får mail från en av de där sidorna som jag skickade efter kläder ifrån och de har tydligen 20% rabatt på alla sina klänningar i ett par dagar. I fall någon är intresserad.
www.seraphine.com/