Välkomna till Tivoli Empatia!
Snorkis, hoppas att det blir bättre nu när du tar det lite lugnare, och att stödbältet kommer att hjälpa!
Kände mig lite tjatig, men det blir kanske så när något har tagit upp så stor del av ens tillvaro under en lång tid (det känns som en väldigt lång tid i alla fall).
Jag fick akupunktur, och jag tyckte att det hjälpte, främst genom att det gjorde mindre ont när jag inte var aktiv, eller vad man ska säga. Om det gjorde ont när jag gick, så gick det snabbare över när jag vilade. Tyckte också att det gjorde mindre ont när jag vände sig i sängen om nätterna, så jag kunde sova bättre.
Nu är det väl sådär. För någon vecka sedan kände jag att det blev bättre, men sen blev det sämre igen... Försöker att ta det lugnt, men det är ganska frustrerande att det inte händer mer. Kan fortfarande inte gå i normal promenadtakt, utan får gå med myrsteg, annars gör det ont. Främst är det framfogen som spökar. Försöker använda bältet men efter ett tag så ömmar det förmycket i framfogen när man använder det tycker jag. Anävnder kryckorna för det mesta när vi är ute, om jag inte kör vagnen.
Funderar en del på det där med amningen, återigen. Just nu funderar jag på att ge det en månad till, om det inte har blivit betydligt bättre än så här då, så tror jag att jag slutar amma. Just att inte kunna gå ordentligt känns otroligt jobbigt . Men samtidigt så vet jag ju inte om det är amningen som gör att det inte blir bättre. Det är så svårt att veta hur man ska göra...
Och du Snorkis, angående det där med förlossning/snitt, jag kommer ihåg vad du sa om hur du upplevt foglossningen under förlossningen, och det är väl ytterligare en anledning till att du ska få ett snitt.
Jag kommer kanske också att be att få läsa era snitt-berättelser om jag blir gravid igen. Även om jag tycker att förlossningen på det stora hela gick bra, så blev jag nästan panikslagen vid ett par tillfällen när när jag inte kunde röra mig som jag ville, eller som personalen ville... Skulle jag få lika jobbig foglossning vid en ev. framtida graviditet kommer jag absolut fundera mer på att be om snitt istället.