• Oupsie

Välkomna till Tivoli Empatia!

Snorkis, hoppas att det blir bättre nu när du tar det lite lugnare, och att stödbältet kommer att hjälpa!

Kände mig lite tjatig, men det blir kanske så när något har tagit upp så stor del av ens tillvaro under en lång tid (det känns som en väldigt lång tid i alla fall).

Jag fick akupunktur, och jag tyckte att det hjälpte, främst genom att det gjorde mindre ont när jag inte var aktiv, eller vad man ska säga. Om det gjorde ont när jag gick, så gick det snabbare över när jag vilade. Tyckte också att det gjorde mindre ont när jag vände sig i sängen om nätterna, så jag kunde sova bättre.

Nu är det väl sådär. För någon vecka sedan kände jag att det blev bättre, men sen blev det sämre igen... Försöker att ta det lugnt, men det är ganska frustrerande att det inte händer mer. Kan fortfarande inte gå i normal promenadtakt, utan får gå med myrsteg, annars gör det ont. Främst är det framfogen som spökar. Försöker använda bältet men efter ett tag så ömmar det förmycket i framfogen när man använder det tycker jag. Anävnder kryckorna för det mesta när vi är ute, om jag inte kör vagnen.

Funderar en del på det där med amningen, återigen. Just nu funderar jag på att ge det en månad till, om det inte har blivit betydligt bättre än så här då, så tror jag att jag slutar amma. Just att inte kunna gå ordentligt känns otroligt jobbigt . Men samtidigt så vet jag ju inte om det är amningen som gör att det inte blir bättre. Det är så svårt att veta hur man ska göra...

Och du Snorkis, angående det där med förlossning/snitt, jag kommer ihåg vad du sa om hur du upplevt foglossningen under förlossningen, och det är väl ytterligare en anledning till att du ska få ett snitt.

Jag kommer kanske också att be att få läsa era snitt-berättelser om jag blir gravid igen. Även om jag tycker att förlossningen på det stora hela gick bra, så blev jag nästan panikslagen vid ett par tillfällen när när jag inte kunde röra mig som jag ville, eller som personalen ville... Skulle jag få lika jobbig foglossning vid en ev. framtida graviditet kommer jag absolut fundera mer på att be om snitt istället.

• Oupsie

Det där med hur pass ärliga män är med sexfrekvensen, vet att maken har ett par kompisar det sådant kommer upp ibland och då upplever jag att de verkar vara ganska ärliga (av det som jag har hört i alla fall ).

På tal om sex, hörde en låt för ett par dagar sedan, ganska pubertal, men lite kul .

OBS!!, det kanske kan vara lite opassande att lyssna på på jobbet, vet inte vilken humor era arbetskamrater har .Foten i munnen

• Oupsie

Jag tror att FB märker vad man skriver i privata meddelanden. Tex hade jag inte skrivit någonting på mina statusuppdateringar om att jag var gravid, och ingen hade skrivit något om det på min wall, men jag hade skickat ett meddelande till en av mina vänner att jag var gravid. Därefter började jag få upp reklam om barnklädesaffärer och andra barnrelaterade företag.

• Oupsie
    Lapinette skrev 2011-03-02 11:18:52 följande:

Och förresten dagens status - no 38!

• Oupsie

Åh, nu har jag också börjat fundera på att köpa en sån där borsteObestämd.

Men vad är det som gör den så fantastisk? Vad händer med håret? Blir det mjukare, glansigare? Eller vad?

• Oupsie
    Ore skrev 2011-03-04 08:00:21 följande:

Persienner tar jag gärna emot tips på, från er som har. Dit har jag inte kommit än. Men maken (läs nörden som alltid envisas med en massa tekniskt avancerade prylar) vill absolut ha persienner som man kan hissa upp och ner med fjärrkontroll. Suck. Är det bara jag som tycker att det inte blir lättare när man måste börja att leta efter fjärrkontrollen? Jag vet ju att det är MINST en gång om dagen som han förlägger någon av TV-fjärrkontrollerna, så att jag får leta upp dem. Då är det ju vansinne att skaffa sig fler fjärrkontroller? Nåja, det är ju egentligen ett ganska litet problem....

OMG, haha, det låter som min make också. Han har i och för sig inte önskat sig några persienner med fjärrkontroll än så länge, men att förlägga fjärrkontroller... Hur svårt kan det vara att bara lägga den på soffbordet? Våra fjärrkontroller kan ofta återfinnas i både köket och arbetsrummet, eller där maken fick för sig att gå efter att ha suttit i soffan.

Persienner behöver vi nog också titta på snart. Så jag tar också gärna emot tips.
  • Oupsie

Piggelin, stort grattis än en gång! Låter som att ni hade en fantastisk dag. Vill se bilder . Jättefin bukett{#emotions_dlg.flower}.

Muggles, tjohoo för vecka 28!

Och tjohoo för framåt i kön för Lappis!

• Oupsie

Bröllop vet jag inte om det blir något i år. Förra året var det tre. De som är troligast kandidater, om  det skulle bli bröllop i år, är "bit-ihop-kompisen" och en kusin till mig. Vi får väl se om det blir något.

Jag träffade "bit-ihop-kompisen" för ett tag sedan förresten, och det kändes nästan som det brukade göra . Så, jag tror att det kommer att bli bra.

• Oupsie

Funderar på om jag ska ta och skicka efter en sådan där borste. Frågan är bara vilken? Men jag tror att mitt hår snarare är normalt till tjockt, än fint till normalt, så då ska man väl ha en med både borst och nylon i? *tittar frågande på experten*

Eller så kanske jag ska ta återbäringen från hundaffären och köpa en där . Tror att de kommer att titta lite märkligt på mig, för de vet att jag inte har någon långhårig hund... Men de var nog billigare att skicka efter än att köpa i hundbutiken tror jag.. så kan jag lägga återbäringen på saker till hunden istället. Mattes lilla stumpa! Hon är en toppenbra "storasyster" här. Ganska nyfiken, men så försiktig så, går och sniffar henne lite på händerna eller fötterna, och ibland så ger hon handen eller foten en försiktig puss.

Fast hon är en napptjuv . Haha, tänkte på den fyrbenta napptjuven i Nennes hus, men vår napptjuv biter inte sönder napparna (än i alla fall). När vi inte har varit hemma har hon varit och hämtat nappar som legat på soffbordet och burit iväg med dem, men hon måste ta dem väldigt försiktigt, för det är inte ett enda bitmärke på dem. Knäppa hundHjärta.

• Oupsie
    muggles skrev 2011-03-04 10:15:25 följande:
    Vi köpte från: www.moogio.se/
    Jag tycker de har snygga grejer och bra kvalitet. Och så gick det att pruta en del
    De finns här i stan också, får kanske åka ut och kika där.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!