• Oupsie

Välkomna till Tivoli Empatia!

Vänner, säger som de andra, slit inte ut dig! I och för sig är det trevligt med manglade dukar, men det är trevligare med en värdinna som inte är utsliten .

Igår när jag gick och la mig kom jag på "ja just det, det glömde jag ju att kommentera" och nu när jag satte mig så har jag helt glömt bort var det var, igen.

Angående Gotland förresten så har jag funderat på att testa Smakrike www.smakrike.se/ någon gång. När jag kollade hade de något paketpris med middag och övernattning, men det verkade de inte ha nu. Men om man inte ska ha bil med sig över är det kanske bättre att hålla sig inne i Visby. Där har jag varit sugen på att testa 50 kvadrat men det har aldrig varit läge av olika anledningar när vi har varit där. Har bott på tre hotell i Visby och tycker att Hotell Visby har varit det bästa (www.clarionwisby.se/).

• Oupsie
    Hattis skrev 2011-04-01 03:08:41 följande:
    Tror jag inte, för mitt sug har definitivt ökat och det är ju kollat två gånger att det bara är en... ;o) Teroi välkomnas!
    När jag var gravid så gillade jag blodgrape, kanske inte samma sak som vanlig grape, men nästan kanske . Så jag gissar på tjej/er.

Gillar i och för sig blodgrape i som ogravid också, men eftersom jag tyckte att många saker smakade illa när jag var gravid så var det en av de få sakerna som jag faktiskt tyckte om.
  • Oupsie
    Ore skrev 2011-04-01 14:10:38 följande:

Är jag den enda i hela tråden som tror att mugglan har två killar i magen? (Trots Ada & Beda-nicken...)

Ja!

• Oupsie
    snaily skrev 2011-04-01 14:07:25 följande:
    Oupsie
    Svårt beslut att behöva ta, särskilt eftersom du ju inte vet hur mycket bättre det eventuellt blir av att sluta amma...

Vi har bytt boende, från mina föräldrar till det stora huset på landet vi hyr under april. Skönt!! Har fullt sjå med att hålla vår hund och husets katt ifrån varandra, de verkar vara lite "som  hund och katt"...
    Precis, det kan likaväl vara så att det inte blir bättre alls.

Låter jobbigt, förhoppningsvis så vänjer de sig snart vid varandra. Hur går det med huset ni funderade på att köpa?
  • Oupsie
    snaily skrev 2011-04-01 14:02:59 följande:
    Oupsie
    Ni måste gå på Krakas i Kräklingbo! De har övernattning också, ett snäpp bättre än Smakrike på alla sätt och vis!
    Det såg fint ut . Får se om det blir en tur till Gotland i sommar kanske.
  • Oupsie
    Lapinette skrev 2011-04-01 14:19:06 följande:
    Oupsie - Clarion Hotel Wisby är det hotellet som fått bäst utlåtande på Tripadvisor för Gotland.
    Då är det inte bara jag då . Tripadvor är bra, tror aldrig att vi har blivit besvikna på ett hotell som fått bra omdömen där.
  • Oupsie

Snaily, vilket erbjudande, tack . Spännande med huset. Och kul med Ynglas framsteg. Tycker att det har hänt jättemycket med Daisy bara de senaste två veckorna. Köpte en bok för ett par dagar sen där jag tänkte att jag skulle skriva lite sådant i. Men än har jag inte haft tid att sätta mig och skriva... får se till att göra det innan jag glömmer bort det bara.

Nu får jag försöka göra lite nytta... Trevlig fredag allihopa!

• Oupsie

Jag åt Novalucol och Losec Mups/Omeprazol mot halsbrännan. Novalucolen hjälper vid akuta besvär och de andra tabletterna är långtidsverkande, så när jag började med dem sov jag bättre.

• Oupsie

Vickan, man kan frysa in vin som blir över och använda till grytor och såser vid senare tillfällen.

• Oupsie
    muggles skrev 2011-04-01 15:50:29 följande:
    Jo det är jag. Hade jag även med Moa och det hjälper men inte tillräckligt. Nu börjar jag fundera på om det är efter att ha legat på de där hårda undersökningsbritsarna som jag får ont. Känner ju att jag får väldigt ont i fogarna precis efter (britsarna är ju för hårda och stöttar inte svanken alls) så det skulle kunna vara att fogarna hamnar "ur led" varje gång jag är hos läkaren el BM.
    Så kanske det är, de är ju inte så vaderade precis. Och den där jäkla förlossningsbritsen , stenhård. Jag har läst efter min förlossning om folk med foglossning som har fått en mjukare madrass till den. Men det var ingen som sa något om det när jag var på förlossningen. Inte när jag var där innan heller och pratade specifikt om foglossning och förlossning så det är kanske olika i olika landsting. Men det kanske kan vara värt att fråga om, med tanke på att du har två stycken som ska ut dessutom .
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!