Välkomna till Tivoli Empatia!
Muggles, nej, inte blod . Men kan det inte har varit sen de kollade tappen kanske?
Muggles, nej, inte blod . Men kan det inte har varit sen de kollade tappen kanske?
Borde nog inte sitta här, har en massa saker att fixa, främst telefonsamtal att ringa (här är en till med telefonskräck uppenbarligen). Försäkringar, försäkringskassan, säga upp bredband, försöka hitta något förådsutrymme, osv.
Vi har fått inflyttningsdatum till huset, sista helgen i maj, då får vi det . Det är kul, men att behöva fixa inför försäljning av lägenheten är mindre kul... Känner mig lätt stressad över att få ordning här hemma, särskilt när jag känner att min kropp inte är i den formen som hade varit önskvärt för ett sådant projekt. Mäklaren ville att vi skulle få undan en del möbler (och ja, jag vet ju att vi har för mycket grejer här), så nu måste vi hitta någonstans att ställa allt... Och börja packa ner det som behövs packas ner. Mina föräldrar kommer ner lördag-söndag och då får de försöka underhålla Daisy medan maken och jag börjar att packa. Åh, just nu önskar jag att vi hade haft en hyresrätt istället... fast då hade vi antagligen inte kunnat köpa huset, så det hade kanske inte varit så bra ändå .
Förresten, om det är någon som vet, man behöver väl inte ta ut föräldradagar alls, om man hellre vill spara på dem, eller har jag missat något någonstans?
Fru E, nä, inte tillräckligt långt för att få ordning på och sälja lägenheten, men allt för långt när man vill ha tillgång till huset . Du kan ju testa de sjukgymnasterna som finns på vårdcentralen, om du inte gillar dem så kan du ju byta .
Det står moderskapsintyg på blanketten, det är samma som man fick från BM för intyg om graviditet, men nu är den nedre rutan om intyg om barnafödsel ifylld istället. Fick den på förlossningen.
Nu skriker Daisy, trevlig helg allihopa, om jag inte hinner in här mer idag.
Flygande Jakob åt vi igår, men att man inte skulle äta jordnötter när man ammar hade jag helt missat . Ojdå!
Ikväll tror jag att det blir räkor i citrussås. Vi har en flaska Vicar's chioce i vinhyllan. Kanske ska lägga det på kylning . Har aldrig druckit det innan, men det låter ju lovande om så många här gillar det. Om det inte har blivit för gammalt i hyllan bara...
Spännande med nytt jobb Lappis, grattis!