• Oupsie

Välkomna till Tivoli Empatia!

muggles skrev 2011-02-09 14:24:58 följande:
    Eller varför inte Hafsa och Krafsa?! (Åtminstone Hafsa fanns som riktigt namn)
    Fint .
  • Oupsie

På tal om barnmorskor förresten, jag skulle så gärna vilja köpa något till min BM som jag har gått till. Är det någon som har ett bra förslag?

Funderade lite på några fina praliner, eller någon orkidé eller nåttObestämd. Vad tror ni?

• Oupsie
    Lapinette skrev 2011-02-10 11:14:17 följande:
    Tvättstuga

Var bara tvungen att lägga in denna bild på en tvättstuga i ett hus som jag precis tittat på. Det är ju nästan så det skulle vara skoj att tvätta där under kristallkronorna .
    Åh, jag vill också ha kristallkronor i tvättstuganDrömmer. Får skriva det på inköpslistan till huset .
  • Oupsie
    muggles skrev 2011-02-10 09:38:30 följande:
    Stella gillar jag (Klara och Stella skulle funka) men maken är inte med. Men nu tror jag vi har två tjejfavoritnamn, får se om de överlever el om det blir nya favoriter nästa vecka...
    Vilka är favoriterna nu? Eller det kanske du inte vill säga?

Agnes och Klara tycker jag passar fint ihop. Och Stella tycker jag också är fint.
  • Oupsie

Jag håller förresten med Nenne, jag gillar också Hillevi. Det växer faktiskt ju mer man läser/hör det. Men min pappa hade en flickvän en gång i tiden (stenåldern i  och för sig) som hette så (inte min mamma) så det namnet blev aldrig ett alternativ.

Mina föräldrar kommer ner i helgen och hälsar på förresten, det ska bli så kul att de ska träffa Daisy .

Cicci, så himla sorgligt med din vän . Livet är verkligen orättvist ibland.

• Oupsie

AM, när är det du åker till London? Lite avis, måste vara kul att åka dit nu när pundet är så lågt .

Ego, måste berätta en kul grej, jag var ju så orolig för tentan som jag hade lämnat in. Kämpade ju som en dåre med den, och kunde ändå inte känna att den var "bra" och resultatet har dragit ut på tiden. Var rädd att jag skulle få U på den, och då skulle jag inte ha tagit ett enda poäng den här terminen eftersom jag inte klarade av att lämna in den andra tentan eller uppsatsen. Kollade på min Ladok idag i alla fall och jag hade fått VG! VG! Och jag som var rädd att jag inte skulle bli godkänd, mohahahahah! *glad*Skål

• Oupsie

AM, ska ta och kolla på den där lindningsvideon sen. Vi har försökt att "bädda in" henne lite när hon har varit orolig och jag tycker att det har hjälpt, men det kan ju vara bra att ha en riktigt teknik när man gör det.

Idag har hon varit mycket lugnare än igår, tror mest att hon ville ha närhet igår när hon ville snutta vid bröstet hela tiden. Eller om hon hade lite ont i magen kanske? Hon bajsade en hel del på kvällen sen . Maken skulle byta blöja på henne och jag hör bara ett skrik på hjälp! "Hon kissar på mig! Och det är bajs överallt!" Men med en gemensam insats så lyckades vi sanera henne .

Idag ska vi försöka ge oss iväg på den där lilla shoppingturen. Känner att jag vill ha en ordentlig BH. Och eventuellt köpa någon mer sådan där mjuk BH från apoteket för att ha på natten. Måste ju tvätta efter varje natt, svettas som en dåre . Det måste väl vara allt vatten som man samlat på sig under graviditeten som ska ut? Eller?

• Oupsie

Mopevin, ok, det låter som ett ganska omväxlande jobb då. Lite blandad kompott bland patienterna . På den avdelningen som vi låg på när Daisy skulle sola så jobbade det också en massa barnmorskor. En barnmorska och en undersköterska på varje pass.

En av natt-barnmorskorna hade jag velat packa ner i väskan och ta med mig hemDrömmer. Supergullig.

Angående det där med att ge någonting till sin BM, i mitt fall så har min BM gjort betydligt mer än vad hennes jobb kräver och jag känner verkligen att jag vill visa att jag är tacksam för hennes hjälp. Barnmorskorna på förlossningen får vara utan . Hann ju träffa några stycken med tanke på att vi var där i över ett dygn. Och en av dem gillade jag inte, så det hade ju varit dumt att riskera att hon skulle få smaka på tårtan .

• Oupsie

Tittar in lite snabbt för att önska alla en trevlig helg .

Här är mina föräldrar på besök så jag hinner inte kommentera allt som jag tänkt.

AM, fy vad trist med inställt resa .

PB, usch vad otäckt att ut och köra i sånt väder.

Ska försöka titta in imorgon. Förstår inte riktigt vad tiden tar vägen, läser vad ni skriver när jag ammar . Men det blir aldrig någon tid till att sitta och skriva känns det som.

Krya på er ni som är sjuka, och kram till de som behöver och vill ha!

• Oupsie

Heeeeeeeeeej, saknar er här inne. Läser, men har svårt att hitta tid till att skriva här. Känner mig glömsk också, så vi får se vad jag kommer ihåg.

Snaily, spännande med flytt och grattis till maken till det nya jobbet! Men jag förstår att det känns stressande. Känner mig själv stressad av att vi snart ska flytta och vi har några månader till på oss.

Smint, vad skönt att du har tagit ett beslut och att du har landat i det . Bild till galleriet?

Muggles, kände igen det där du skrev om handledsskydd om nätterna. Var lagom trött på dem när man var uppe för tredje gången under natten för att kissa . Skönt att allt såg bra ut med Ada och Beda !

September, och grattis till bra VUL.

Sweet, förstår att det är oroligt inför framtiden. Hoppas att allt löser sig som ni vill ha det!

Parnassia, alla mina sympatier. Fy för att inte få sova .

AM, trist att bråka med maken .

PB, hund är en toppenidé tycker jag . Så söt så söt!

Klockarbol, låter som att akupunkturen hjälper, även om det är jobbigt att få den, eller?

Nu vill Daisy äta tydligen... får försöka komma tillbaka senare.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!