• Oupsie

Välkomna till Tivoli Empatia!

gosnosen skrev 2011-03-04 17:12:04 följande:

jag måste faktiskt erkänna att jag längtar efter att få dricka vin nu. är så sugen på champagne, god pinot noir, torr riesling och härlig sauvignon blanc. sancerre är vi lite dåliga på här hemma. vilka är bra?

Förstår det, kände samma sak. Vi har druckit vin ett par gånger här sen Daisy kom, men det är minst tre personer som har tyckt att det är väldigt märkligt att jag har druckit vin fast jag ammar.

Två av dem har själv småbarn. Är lite förvånad över att de inte vet att det inte är någon fara med ett glas vin när man ammar. Jag trodde att de flesta visste det nu för tiden.
  • Oupsie

Och stort lycka till förresten Gosnosen . Det är ju nära nu! Hämtpizza låter väl bra, ladda upp med kolhydrater .

• Oupsie

Piggelin, hittade ingenting på livsmedlesverkets hemsida, och vår BVC-sköterska har inte sagt någonting. Men jag kan ju tänka på det i framtiden.

Champagne låter som en bra målbild . Vi har en lite speciell champagne liggandes här hemma som vi sparat till ett bra tillfälle. Har funderat på om inte Daisys ankomst är ett så pass bra tillfälle . Men det känns som att jag skulle vilja ha något bra tilltugg till den, känns inte som att det bara är en champagne att skåla i (den var ganska dyr, eller så är det jag som är snål... ).

• Oupsie

Hej hej allihopa!

Kikar in för att säga att jag håller tummarna så att jag blir blå för fru E idag!

Det är lite mycket just nu, som det så fint heter. Försöker få iordning här hemma inför försäljningen av lägenheten. Går alldeles för långsamt tycker jag. Dels är jag begränsad av foglossningen, och kan inte göra allt som jag önskar att jag kunde göra, och dels så har Daisy börjat vara vaken mer, och skrika mer... vilket så klart gör att det blir ännu svårare att få saker och ting gjort.

Smygläser så mycket jag kan, men hinner inte in och skriva här, så jag hälsar till alla, krya på er ni som är sjuka, och önskar att alla barn, både i och utanför magarna, mår bra och växer som de ska. Hoppas att jag snart har mer tid att vara härSolig.

• Oupsie

Bs, fy vad jobbigt och ångestfyllt . Skönt att ni ska få åka hem imorgon så att ni kan få prata i lugn och ro och komma fram till ett beslut. Har en kompis som hamnade i en liknande situation för inte så länge sedan, och hon sa att det var jättejobbigt innan beslutet om abort, men när de väl hade bestämt sig så kändes det som rätt sak att göra. Nu säger jag inte att det måste bli så för er, men jag hoppas att ångesten kan släppa, åtminstone något, när ni väl har fått prata med varandra och kommit fram till ett beslut. Stora stora kramar!NalleÄpple

• Oupsie
    snaily skrev 2011-03-18 21:58:42 följande:
    Imorgon är sista dagen här, på söndag är det tänkt att jag och Yngla åker. Måste packa en hel del imorgon, vet inte hur jag ska hinna. Kanske krånglar vi oss ändå iväg på en skidtur imorgon, sista chansen... Känns konstigt!
    Snaily, ojoj, förstår att det känns konstigt att flytta. Låter som att det kan vara värt en sista skidtur, även om det blir stressigt att packa.
  • Oupsie

Eller en sista skidtur lät kanske lite väl dramatiskt, men du förstår vad jag menar .

• Oupsie

Och så vill jag heja på alla bebisar i magarna som växer som de ska!

Snartis RUL, och hjärtljud hos September, och en Keps hos Hattis , och Ada och Beda som håller sig i magen ett tag till . Och Bettan och Btvåan (fantastiska namn btw) hejar jag lite extra på så här i början!

Är Buffy ute än tro? Annars hejar jag på att hon får se till att komma ut snart!

Åh, vad var det mer? Kommer inte ihåg...

• Oupsie

Porchez, spännande med hunken. Tror minsann att jag hittade honom jag med . Hoppas att han visar sig vara en riktig Prins !

Sweet, vilket skönt väder det låter som att ni har. Är ganska avis måste jag säga, men det blir väl snart bättre här också, får bara ha lite tålamod.

• Oupsie

Klockarbol, huh vad jobbigt det lät med vattenläcka . Skönt att ni fått tillbaka vattnet i badrummet åtminstonde.

AM, jobbigt med sjuka barn, hoppas att de kryar på sig snart!

Kommer ihåg att det pratades smink här för ett tag sedan, och jag vill bara tillägga att jag har köpt Smashbox-smink på Sephora och det är betydligt billigare där än här i Sverige (i alla fall så länge dollarn är så pass låg som den är nu). Jag gillar verkligen Sephora. När jag har varit där har jag även köpt body butter och body scrub från Bliss, som jag tycker är bra .

Jag har för övrigt Smashbox mineralpuder för tillfället, men det är nog inget rent mineralpuder, som I.D. tex. En fördel med det är dock asken, man vrider på den för att "skala av" pudret, så det blir inte så mycket löst som riskerar att hamna i hela sminkväskan. Laura Merciers mineralpuder har jag också hört ska vara bra, men jag har inte testat det själv (finns också på Sephora).

Och angående EDM och Tikei så har jag bara testat EDM, men sen tog de bort den färgen som jag tyckte passade mig bäst och sen har jag inte orkat hitta en ny färg... men min syster som är väldigt förtjust i mineralsmink tycker i alla fall att EDM är bättre än Tikei. Men jag antar att det kan vara individuellt, och bero på vilket typ av hy man har.

Anledningen till att vissa inte tål I.D. tex är att det finns ett ämne däri som heter Bismuth Oxychloride, vilket många är överkänsliga mot. Men det finns många märken som inte har det ämnet i sina produkter, t.ex. EDM och Tikei.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!