Klockarbol, huh vad jobbigt det lät med vattenläcka . Skönt att ni fått tillbaka vattnet i badrummet åtminstonde.
AM, jobbigt med sjuka barn, hoppas att de kryar på sig snart!
Kommer ihåg att det pratades smink här för ett tag sedan, och jag vill bara tillägga att jag har köpt Smashbox-smink på Sephora och det är betydligt billigare där än här i Sverige (i alla fall så länge dollarn är så pass låg som den är nu). Jag gillar verkligen Sephora. När jag har varit där har jag även köpt body butter och body scrub från Bliss, som jag tycker är bra .
Jag har för övrigt Smashbox mineralpuder för tillfället, men det är nog inget rent mineralpuder, som I.D. tex. En fördel med det är dock asken, man vrider på den för att "skala av" pudret, så det blir inte så mycket löst som riskerar att hamna i hela sminkväskan. Laura Merciers mineralpuder har jag också hört ska vara bra, men jag har inte testat det själv (finns också på Sephora).
Och angående EDM och Tikei så har jag bara testat EDM, men sen tog de bort den färgen som jag tyckte passade mig bäst och sen har jag inte orkat hitta en ny färg... men min syster som är väldigt förtjust i mineralsmink tycker i alla fall att EDM är bättre än Tikei. Men jag antar att det kan vara individuellt, och bero på vilket typ av hy man har.
Anledningen till att vissa inte tål I.D. tex är att det finns ett ämne däri som heter Bismuth Oxychloride, vilket många är överkänsliga mot. Men det finns många märken som inte har det ämnet i sina produkter, t.ex. EDM och Tikei.