Och precis när jag själv börjar friskna till efter två veckor så blir Pricken förkyld. Idag har det varit en gnällig Prick som inte vetat hur han skulle göra. Skrattaaaahahahuuuuuhuuuuuuuuuehehehheheihihiiiiuuäääähhhh... Och jobbig mamma som torkar snor hela tiden, eller kommer med den förhatliga snorsugen. Vojne vojne. Så mat är inte intressant längre, inte heller gröt. Men det gäller att vänta ut honom tills han rä skithungrig för annars hugger/gnager/biter i bröstvårtorna och blir förvånad när jag skriker AAAJjjeeeeh och inte skrattar med honom.
Koko – Det är vanlig bulldeg med mycket kardemumma (jag brukar ju mortla kärnor men det gick tydligen med gammal malen som gick ut 2007 också, hehe )! Som jag formade som ringar, lät jäsa igen och sen snurra dem likt rockringar runt fingret innan de doppades i 180 grader olja (jag tog solros-). Leila har bra recept! Hon gjorde med fyllning också men det orkade inte jag, det blev bara med hål i och kristyr och strössel eller socker. Jag har aldrig gjort munkar innan så det var kul att det var så enkelt att göra, men det imponerar på andra för det ser ju snyggt ut! Sen doftade jag munk resten av dagen, fast det kände jag inte själv, men jag hämtade upp maken och han sa att hela bilen luktade som stortorget.
Lapinette – woaah, vilken prisökning! Här verkar det snarare vara tvärtom. Ett hus i kvarteret är ute för flera hundra tusen under vad vi gav fast vi vet inte vad som skiljer, vårt är nästan sunkigare (fast vi har ju rustat några rum iaf). Inte så kul om vi ska flytta...
MSW/BS – men hänger det på maten då, ni kanske behöver öka ämnesomsättningen med lite hederliga promenader eller så? Jag vet att tiden är svår att få tag på, men det är det enda som funkar på mig för jag orkar inte hålla på att tänka på vad jag äter. Nu är jag ju tinywiny men likväl med en fläbbläpp ovanför byxlinningen som envist satt där redan innan magen spändes ut av en jätteprick.