Ikväll ska jag iväg på sådan där kort-kurs i starta eget igen. Det är ju inget speciellt med det, utom att min son kommer att få vara ensam hemma mellan 18-21.30 Han är ju van att reda sig själv på dagtid, men att vara ensam hemma på kvällen, komma hem efter träning (innebandy, här i byn) och duscha, ta sig mat och sedan faktiskt gå och lägga sig utan att jag (eller pappa) är hemma, det är nytt.
Så nu ska vi se till att läxan är gjord och så ska jag för en gångs skull servera middagen innan träningen, så att alla huvudmål är ätna. Själv ska han få vispa pannkakssmet, för då kan han äta några pannkakor när han kommer hem. Sedan får jag väl kompromissa med mobilen och ha den på "tyst" så jag går att få tag på om det skulle vara så att han drabbas av plötslig mörkerrädsla eller något annat händer.
Nu tror jag ju att han faktiskt fixar detta, annars hade jag ju inte åkt, men just att han ska lägga sig ensam, utan att någon sitter på sängkanten och småpratar lite, det vet jag blir speciellt, inte bara för mig, utan även för honom.