I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Jag tänkte mera att jag kanske skulle förstärka tumme du håller för någon annan ?
Nä, det behövs inte. Vissa tjänar istället pengar på att låtsas...
Klockarbol, jag såg en intervju med Lasse Åberg där han beskrev att han nogsamt tjuvlyssnar och spar på folks helt osannolika berättelser ur verkligehten. det är så de hamnar på film. Min egen erfarenhet av livet so far, både det jag hör från andra och upplever själv, är att våra verkligheter ofta överträffar det vi i våra vildaste fantasier kan komma på. Ja, undantaget skulle väl vara Ingis drömmar då...
I avrje fall, herreminje vilken dag du har! (jag tycker för övrigt inte du ska vara så snäll vad gäller lacken. Hit med en omlackering genast!)
Skogen har torkat upp mycket mer än jag trodde! Nu kan jag utan vidare gå med MBT-skorna där, alltså är det slut på skäl att inte gå de "riktiga" promenaderna igen.
Dessutom är det alldeles för varmt för långkalsongerna när man får upp farten. jag ska verkligen kolla de där fleeceknäskydden (vilket jäkla ord!)Ninnis!
Tuls betedde sig ungefär som en nysläppt kalv därute för övrigt. Han såg helt galen ut där han rusade fram vild av glädje över att få kuta fritt igen. (Vinterpromenadvägarna här kräver koppel)
HA! Där är du ju Mugglan! Jag som precis satt och funderade på ifall du möjligen var bortrest och har sagt vart, men jag har glömt det...
...glömt har jag i varje fall gjort. Var och på vilket bra ställe (jag har några olika) som jag lagt de där jiffypåsarna jag v e t att jag sparar för återanvändning.
Förbenat! Jag hittar ingen av dem och eftersom jag vill posta paketet NU idag och genast, så får jag vä köpa en ny då, på affär´n. Typiskt mig.
Det är kläder till nya lille kusinen-som sonen själv har valt ut dessutom. Postar jag dem inte snabbt, så hinner ju ungen växa ur dem.
Skjorta har han valt. och velourbrallor. Ganska opraktiskt plagg, skjorta, ur föräldrasynvikel, men fan om jag tänker ta ifrån sonen glädjen att svida upp lillkusinen efter egen smak. Nån måtta får det vara. Han har skrivit ett eget kort också. "Hej XXX, välkommen tillvärlden! Jag har valt lite kläder åt dig"hälsningar XXX" och så hjärtan och soliga smileysar. Rart.
Nu måste jag verkligen pallra mig ner till affären och köpa den där jiffypåsen och pota paketet. Ska kolla om där finns någon liten grej jag kan skicka med till kusinens storasyster också. det kan inte vara så kul med all uppmärksamhet och paket till den där nye lille skiten, och så får man inget själv...Kanske något att pärla med eller så, har de nog på ICA.