• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Klockarbol

Åh BS sån skit

*makar åt mig i soffan, håller fram mjukaste filten, tänder den rosa adventsljusstaken och bjuder en plats, en axel, snytpapper, mörk choklad, valnötter och ett glas flädersaft*

Om ni inte redan blivit erbjudna det så be om samtalsstöd för både dig och maken - först för att bara ha ett forum att ösa oro och när det blir lite lättare att andas för att få stöd och information.

• Syrinx

Men herregud BS!!! Så fruktansvärt hemskt! Fy fan rentutsagt! Önskar att det fanns något att säga för att göra saker bättre. Skickar massor av kramar till dig och familjen! 

• lanovia 08

Kliver ur min egobbbla och ger BS en stor kram.

• lanovia 08

Heloise får också.en stor kram. Har din mens alltid varit så här oregelbunden? Kan inte minnas att ni hade sådana problem med E.

• Ankan80

Beklagar BS. Mycket tråkigt att höra. Kram

• Norrskensflamman

BS   GråterGråterGråter 

Fy vilket asjobbigt besked för dig och din familj......... Önskar jag var närmare dig då hade jag gett dig en jättelång och varm kram. Gumman....

Min älskade kusin, hon är lika gammal som mig, hon fick samma besked för två år sedan, vid den här tiden. Jag minns så väl allt hon gick igenom... Många, långa telefonsamtal med ångest, ilska, vrede, hopplöshet blev det. Nu har hon börjat ta bromsmedicinen (sprutorna) för ett tag sedan, och hon blir inte sämre i alla fall. Men hon vägrar acceptera diagnosen. Men hon lever med den. Sök stöd o hjälp, kolla upp olika forum där du kan få reda på mer om hur det är att leva med MS. Allt behöver inte vara nattsvart. Men jag förstår att just nu måste det väl bara få sjunka in... Kram igen

Kramen till Heloise också! ÄL-stickor låter som det som gäller, eftersom du verkar ha så oregelbunden mens. Har du alltid haft det eller är det efter du fött Skvätten?

• Norrskensflamman

Jag hade en förtvivlad o gråtande åttaåring igårkväll... Det börjar bli verklighet det här med att pappa tänker flytta till ett annat land långt bort... Och hon är sååååå förtvivlad, arg o ledsen. Dessutom har pappa sagt att han inte kommer ha råd att komma o hälsa på och att han kanske inte får nåt jobb och kommer få bo på gatan och då kan flickorna inte hälsa på osv. Men herregud!!!!! Varför säger han sånt åt barnen??? Han är ju helt rubbad. Han HAR ju boende, så varför målar han upp såna där skräckbilder?! Martyr.... Vilken sorglig jul för barnen.... Många tårar kommer det bli Hon sa också "När jag blir stor ska jag fråga pappa varför det blev så här". Men när jag hållit om och tröstat och hon lugnat sig så säger hon plötsligt med glad röst: "Men det är ändå ganska bra att det blev så här. Det är lugnare hemma, inga bråk. Och hade ni inte skilt er du o pappa så hade jag ju aldrig fått träffa o lära känna XX (musikern)"

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård