• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Oj, om jag inte går ut nu, så hinner jag ju inte! .-o Jag måste ju duscha och fixa lite innan jag åker sedan. Hej svejs så länge!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Heloise

Blomman: jag vr nog otydlig, jag har inte kollat med stickor den här gången så ÄL kan ha varit alltifrån 24-28, typ. Var det den 24 så är det 5 dagar efter ÄL och nidblödningar brukar väl komma 3-10 dagar efter ÄL. Fast jag vill inte hoppas, då blir jag så ledsen. Konstigt det är så väldigt mkt jobbigare den här gången både fysiskt och psykiskt. Nåväl jag kan inget mer göra, vi har legat i som ett par kaniner mer kan man inte göra!

Men det här känns så jävla fjuttigt i jämförelse med BS och allt annat. Det kommer när det kommer, kommer det aldrig så får vi handskas med det då. Precis som allt annat

Idag har jag vikt dagen åt städning, eftersom det blåser storm här. Har precis vikt tvätt med liten skvätts hjälp( stjälp) Nu ska hon sova middag medan jag dammsuger.

Mugglan: Tack för bra tips, jag har provat( inte framgångsrikt) men funderar över om det kan vara så att hon helt enkelt är jävligt morgonpiggKräks. Hon somnar ju oftast om en gång, vaknar vi 4-5, äter välling, leker lite, somnar om runt 6, sover till 7-8, sen är hon vaken tills kl 11. Det kanske inte är så onormalt? Eller är det det? Jag har faktiskt haft lättare att gå upp den senaste veckan, kanske håller jag på och vänja mig vi tidiga mornar? Funderar på om vi ska knäcka extra, jag och skvätten, som tidningsbud

Lanovia: åh snart är han här, det är klart att väntan är jobbigt Men snart får du ju uppleva det där kärleken igen som Blomman skriver, Vad underbart!

• Heloise

Blev precis uppringd av mäklaren som fått in ett hus som han trodde skulle passa oss, bäst att svassa ut på hemnet och kika då Sånt gillar jag, mäklare som hör av sig, förklarar lite om huset, känner inget tvång eller att han är påflugen bara trevlig. Fast så är han ju man till vår favvo-neo-sjuksköterska också, fattas bara annat än att en sån härlig tjej har en bra man!

• ingenjörsbruden

BS: En stor jättegigantisk kram till både dig o resten av familjen. Fy F-n för diagnossvaret, men samtidigt skönt at du fått svar. Förstår jag rätt om att du sökt för domningarna ganska så direkt eller har du gått länge med dem?Min kusin fick diagnosen MS för.....*tänker efter*herregud....det måste vara 15-20 år sen nu........men hon tar medicin o hon är hur pigg o glad o "frisk"......så måla inte allt nattsvart nu menar jag. Gå på samtal som någon (var det KlokaKlockarbollen )tipsade om är nog bra för er alla. *KRAAAAAAAM*

• ingenjörsbruden

Heloise: Hmmmm va konstigt med plötsligt o kort niagarafall! Synnerligen skumt!
    Verkar vara en av få mäklare som är ngt att ha! Håller tummarna för trevligt hus!

• ingenjörsbruden

Lanovia: Jag kommer med nytt bud.....4 december kl.....hmmmmm *stoppar pekfingret i munnen o sticker sen fingret i vädret o letar efter vibbar.....hummmmmmm*   kl 15.15 .........

• ingenjörsbruden

Jag fullt upp på jobbet vilket iofs är trevligt men börjar bli lite svårt att hänga med.....har haft 2-3 veckor med precis lagom mkt att göra så nu ökar tempot fram till jul.
    Är spyfärdigt förbannat less på makens bror o fru som varje år är helt rabiata med julklappar... MASSOR av julklappar ska det vara o det går inte med vilken julklapp som helst utan PRECIS o EXAKT rätt sak o gärna svindyra. I år så satte maken ner foten o sa att NEJ, i år köper vi inte vars en film till svågern o svägerskan ( inget filmbyte mellan dem o oss så att säga). Vi lägger fokus på barnen. Svågern svarar med att bli jätteirriterad o arg. O att det måste ju vara massor med juklappar....annars tror ju deras dotter att de inte varit snälla osv.....men herregud tänker vi...... Svägerskan var så stolt över dottern deras.....hon hade önskat sig en baby new born, massor med kläder, ett plastskötbord o hittan o dittan. Svägerskan hade påpekat för dottern att tomtens säck nog inte var så stor....Dottern på tre år svarar att han får ha flera säckar.... *svägerskan blir stolt över sin fyndiga dotter*....sen påpekar hon för dottern att det är fullt i lekrummet med leksaker.....dottern svara med att den tvåsittsiga soffan kan de flytta ut *svägerskan sträcker mer på sig*......blir så förbannat kräkfärdig på detta GIRIGA beteende......Bara SKA HA, SKA HA.....*går o kräks*
    Så är inte jag uppfostrad.....definitivt INTE. Men svägerskan är def uppfostrad så.....hon har över 40st olika my little ponnies......jag har/hade en! Snacka om kontraster.

Detta är så klart en pytteliten fis i kosmos o bara ett I-landsproblem.......

*MASSOR MED KRAMAR TILL BS*

• Heloise

Testade precis positivt på gravtest... Får inte ihop det, alls. Först var jag så himla glad, sen vart jag så himla rädd, tänk om blodet igår var ett tidigt missfall...  Men då kan man väl inte blöda bara en gång Har nu hunnit gå till apoteket och köpt ett till test, digitalt den här gången, det visade gravid +3 veckor dvs att ajg vart gravid för 5+ veckor sen? Kan man få ett missfall i typ v6 som itne gör ont och bara blöder lite?

Jävla skit också, nu är jag itne ett dugg glad längre

• Daa

BS: för diagnosen. (ja, futtiga lilla ledsna smilie...) *massa kramar*

Heloise: jobbigt med blodet och testet.

Jag fick MF i v 6 och det gjorde riktigt ont, sisådär en 5*mensvärk. Det var svårt att förstå hur något som är stort som ett risgryn kunde föra så mycket väsen när det skulle ut ur livmodern. *kramar om varsamt och håller tummar*

Flamman: ja, varför säga så till barnen? *kramar om och tröstar Flamman och Flammans fina tjejer*

*peppar Lanovia* Snart så, snart.

• Norrskensflamman

*letar febrilt bland inläggen*

Blomman och Klockarbol: Hur var det, vad skulle man göra när man har ett ärkeas till ex som vägrar skriva ut sig från ens adress??? Sökfunktionen här på BT suger verkligen...
    Minns att du Blommis hade kollat upp det där.
    Har själv googlat men hittar inte något annat än allmänna instruktioner om adressändring och flytt utomlands.
    Att någon skulle VÄGRA att skriva ut sig från sitt ex adress verkar inte finnas...
    Jag ringde nämligen till FK idag och de sa att min ansökan om underhållsbidrag kommer inte gå igenom eftersom exmaken är skriven på min adress

Jag blir galen!!!!!!! Förbanndes, jävla satans IDIOT till karlJÄVEL!!!!!!!!!!!!!!!
    Att han bara ska jävlas hela förbannade tiden, RÖÖÖÖÖÖVHÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!!!!!

Dags för:

känner jag....

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård