• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles
    Heloise skrev 2011-11-30 16:02:25 följande:
    Testade precis positivt på gravtest... Får inte ihop det, alls. Först var jag så himla glad, sen vart jag så himla rädd, tänk om blodet igår var ett tidigt missfall...  Men då kan man väl inte blöda bara en gång Har nu hunnit gå till apoteket och köpt ett till test, digitalt den här gången, det visade gravid +3 veckor dvs att ajg vart gravid för 5+ veckor sen? Kan man få ett missfall i typ v6 som itne gör ont och bara blöder lite?

Jävla skit också, nu är jag itne ett dugg glad längre
    Men grattis! Nej jag tror inte det är MF om det inte gör ont. Kram på dig!

Och ang Skvätten så trodde jag du menade att hon vaknade 03-04 (el när det nu var) och sedan var vaken för du skrev att hon tyckte det var morgon. Men om hon somnar om efter en stund så är det nog normalt annars hade det väl varit iaf lite ovanligt att tycka att 03 är "mrorgon" och början på dagen
  • muggles

BS: fy farao vilket besked! Vet de vilken variant du har, är det den med skov? Jag hoppas och tror att det finns bra bromsmediciner nu. Jag hoppas att du får leva frisk och kry tills du blir gammal. Förstår vilka tankar som snurrar i ditt huvud (el iaf en liten aning av det tror jag). KRAAAM!

• muggles

Heloise: mitt MA som drevs ut med tabletter (och där var fostret stort som i v5-6 och livmodern stor som i v7 trots att detta var i v11) gjorde rejält ont och blödde MASSOR med klumpar. Däremot kan man ju blöda en del trots att man är gravid har jag förstått. Men då kommer nog inga klumpar...

• muggles

inte massor med klumpar utan blödde massor, med klumpar skulle det vara.. om ni hajar skillnaden

Flamman. rövhålsballefjantarschloch! (hjälper dig att svära lite)

• Heloise

Fortfarande inget mer blod. Men jag är väldigt orolig ändå. Förra månaden blödde jag ju, 5dagar, men då var det tydligen en sån där genombrottsblödning. Igår kom det 2 småsmå klumpar men inget mer och inte en droppe till efter. Nu har jag lite molvärk, men inget farligt och det känns ungefär som när jag väntade E. Jag har inte samma syndrom nu som med E, jag har ont i brösten och är fullständigt hysteriskt trött. Så fort jsg sätter mig ner sp somnar jag som om jag var narkoleptiker. Symptomen påminner mer om min första grav. som jag inte heller upptäckte förens v8-9. Nu är jag( om det finns nått kvar) i v6+6. Beräknat bf 18/7, snitt 14 dagar tidigare= minis födelsedag 4/7. Äsch jag fpr ringa mvc imorgon!

• Heloise

Tack för att ni delar med er mugglan och daa och tack för kramar!

• passionsblomman

Heloise, jag tror du är gravid. Inte att du har ett MF, fast det är ju bara jag och inget att gå efter.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Själv har jag, när jag så här sent omsider skulle betala in räkningar, lyckats spärra min dosa till internetbanken. Så splittrad i skallen är jag av allt som far runt där ikväll, så nu måste jag ju gå till banken och få den tillfixad. Förbenat!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Leksi

Största kramen till dig BS! Kan inte föreställa mig hur det skulle kännas att få ett sådant besked. Hoppas att du känner att du får bra stöd från vården och att du har många runt omkring dig som stöttar. Min närmsta chef har MS sedan tio år drygt och nej det är verkligen inte kul alla gånger, men hon jobbar 80%, behöver inga som helst hjälpmedel, reser utomlands titt som tätt & har en suverän läkare som ordnar med mediciner.

för idiotisk exman Flamman!! Hur kan han bara säga sådant till barnen?!?! Man bara baxnar! Ingen empati what so ever! Ser han inte att barnen blir ledsna?! *eldar upp mig* Tur att han flyttar snart, hoppas han gör det officiellt också så du slipper alla sådana bekymmer!
    Men hurra för musikern! Gud vad du är värd lite Hjärta!

Heloise, kramar om i ovissheten. Håller tummarna för det bästa. ♥

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård