• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi
    passionsblomman skrev 2011-11-30 22:21:14 följande:
    Själv har jag, när jag så här sent omsider skulle betala in räkningar, lyckats spärra min dosa till internetbanken. Så splittrad i skallen är jag av allt som far runt där ikväll, så nu måste jag ju gå till banken och få den tillfixad. Förbenat!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Surt! Obestämd
  • Leksi

*pepp pepp till Lanovia* Den 2:e kommer han...

• ingenjörsbruden

Heloise: Vad KUL med positivt! Kan det vara en nidis kanske?
    Tänkte på skvättens extra morgonlur, så gjorde busan också ett tag. Vaknade tidigt o åt frukost o leka lite o sen däck i en halvtimme-timme ung vid halv 8 för att sen orka hela fm. Skvätten är ju en stor tjej nu o det kanske är en utvecklingsfas.....

Blommis: doooooohhh va irriterande med låst bankdosa.

Flamman: för ditt ex....blir så aaaaaaaaaaaaaaaaarg! Tur att din musiker är så mysig o underbar o ljusårbättre än exet!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2011-11-30 20:37:09 följande:
    Ingis: ja, tänk så olika man kan se på saken! Jag håller med du- som du såklart vet . Vi ger till brorsbarnen, 150/barn. Så får de något ok, men de får alltid höööögar med leksaker, och dras ekonomi kan inte klara det... Men det är nog status med flest klappar, eller? Jag vill helre ha 1 som kommer från hjärtat...
    Jag också!
  • MSW

Bs: kram igen!!

flamman: hoppas det löser sig med "utskrivningen" av idiot-exet!!

Heloise: så spännande!! Hoppas att allt är precis som det ska!

lanovia: pep pep!!

• lanovia 08

Flamman jag blir som vanligt förbannade på ditt jävla ex. Sedan tror jag precis som Blommis, barnen är nu hans sätt att komma åt dig på, alltså är det dem som får skiten. Billigt!!! och Vidrigt!!!!

• lanovia 08

Heloise denna kropp, om man någonsin kunde förstå sig på den... jag hoppas hoppas hoppas att du är gravid. Men vill inte inge några falska förhoppningar, håller handen i väntan på att kroppen skall bringa klarhet. Kanske ringa o prata med en BM?

• lanovia 08

Tack underbara ni för allt peppande. Jag behöver det just nu. Ni vet kroppen som man inte kan bli klok på. Igår kväll fick jag värsta "mensvärken" (precis så som det började med E) successivt gick det över i värkar, relativt svaga men ändå värkar. Kollade tiden vid ett tillfälle och då var det 3 på 10 min, men på tok för svagt för att ringa förlossningen. Sedan genom ett trollslag så försvann allt. Vaknade i natt vid tre av mensvärken igen och sedan satt den i till typ 8. Så något händer ju i kroppen bara det att bebisen inte kommer ut. Den försöker sina egna vägar istället, typ kicka sig ut eller trycka sig ut genom bäckenet utan att ta hjälp av värkar.. Jädrans i min låda vad ont det gör när den försöker. :-P

• lanovia 08

MSW hur fungerar det för er? Går allt bra med lillskruttan.
    Förresten, vad heter eran stora kille, lite nyfiken på vad A står för.

• MSW

Lanovia: du är inboxad! Jodå, det flyter väl på tycker jag, har inte riktigt kommit in i att detta är den nya tillvaron, men det är väl en tidsfråga! A är fortfarande snäll mot lilla L, men hittar på en hel del bus/trots.. Inbillar(?) mig att anknytningen går lite långsammare den här gången, men kanske beror det på att jag jämför med hur det känns med A nu, (har juh trots allt känt honom längre), eller om jag helt enkelt inte minns riktigt hur det var med A! Och amningen verkar fungera bra, för hon hade gått upp från 2765 till strax över födelsevikten (2900g) på sex dagar.. Imorn ska jag vara hemma själv med båda hela förmiddagen, är lite nervös, men det ska nog gå bra hoppas jag! L har förresten börjat vara lite mer vaken nu och hon tittar så förundrat på allting! Gulligt!
    Trist att kroppen luras så! Men nu har väl iaf makens besvärliga jobbdag passerat, så att det verkligen är fritt fram menar jag? Hoppas han inte dröjer mycket längre nu!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård