I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Hej alla!
Så roligt att se dig här Kjell Präst säger som Blomman - ser dig gärna ofta här!
Jag gillar att odla och helst ska allt som växer i min trädgård (inklusive i blomlådorna) vara ätligt! Favoriterna är tomater - som sällan eller aldrig hinner mogna men syltade gröna tomater är ju så himla gott! - mangold, salladslök och ärtor & bönor. Små rödbetor att förvälla och bubba frysen full med är inte heller så pjåkigt!
Odlandet har dock tyvärr haltat de senaste åren, onda leder och det havererade livet har satt käppar i hjulet. I år finns ett oerhört sug och stor längtan efter odlandet men jag hinner inte riktigt med, vintern tog som aldrig slut och 3 veckor efter att tjälen gått ur marken så bidde det sommar . Dessutom är det fåglar och marsvin överallt där mina sålådor brukade bo...
Men citronmeliss ska odlas till undulaterna och grönkål till marsvinen. Åsså får det bli köpta tomatplantor i blomlådorna Å ärtskott till såväl 2-benta som fyrbenta, å mangold ska jag nog lyckas klämma ner nånstans så vi kan göra sån där smaskig vegetarisk lasagne i vinter.
Nässelsoppan blev jag lurad på i år - någon krypigkrälig figur äter upp nässlorna...
Nu blev jag hungrig.