I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
I dag är det huvudvärk som ligger som en kallvåt gammal filt över tillvaron, mycket osympatiskt. Huvudvärkstabletter hjälper inte och jag känner hur spända muskler drar hela axelpartiet snett .
Men som kompensation har jag tillbringat en väääldigt lång rökpaus med väldigt lite rökning och desto mer underhållning av Herr och Fru Pilfinks 5 ungar som precis har lämnat boet! Mycket bedårande med små luddiga fågelungar som hoppar runt i gräset eller njuter sandbad vid det nyriktade brunnslocket.
Och så fort mor och far fågel kom i närheten så kilade alla fem ungarna raskt efter, högljutt pipandes med utbredda vingar!
Uppenbarligen ser även jag ut som en pilfink (!?) eftersom det ihärdigt tiggdes mat av mina skor också...
Herr och Fru Pilfink har varit flitiga gäster vid vår rökplats vid skugghallen - dels går konstbevattningen 3 dar i veckan och då blir det så härliga pölar att ta ett uppfriskande dopp i och dels är det flera kollegor som fikar vid trädgårdsmöblerna brevid å vem kan motstå vackert bedjande småfåglar?
Rena rama pilfinksrelaxen - både bad och mat
I helgen hippades bästa vännen - vi lyckades skramla ihop ett helt ok gäng av hennes vänner trots att vi är spridda i hela landet.
Bästa vännen blev upphämtad från annan tillställning av hennes favoritsuperhjälte och blev sedan - något skärrad - avställd i stan där vi andra väntade. Eftermiddagens fokus låg sedan på välmående, god mat, lagom mängd god dryck och framför allt gott om tid för henne att hinna prata med vänner hon sällan träffar!
Ingen av oss har riktigt förstått poängen med förödmjukelsehippor eller dyngfylla så det här blev en mycket trevlig tillställning med en glad blivande fru som inte sa upp bekantskapen med nån av oss
Tidigare i veckan insåg jag att jag och äldsta glömt att boka tågbiljetter till Göteborg sista helgen i augusti när vi ska på utbildning och tjohej.
Det var orutinerat.
Nu är tåget vi brukar ta på hemresan fullbokat. Och de andra alternativen resulterar i att tågbiljetterna blir rejält mycket dyrare än det blir att åka bil...
Jag har ingenting alls emot att köra långt men jag är livrädd för att köra i Göteborg bland spårvagnarna ...
Tror ni att jag törs ställa bilen på en pendlarparkering utanför Göteborg i tre dagar?