Mugglan! vad jättekul att se dig!
Inte bara för att du hejjar (vilkeet är ovärderligt) utan för att jag saknar dig här.
Anne, ja visst tusan är det tärande med oron. Ovisshet äter och oro tär.
jag tror din analys av din egen oro där var spot on-man är ganska tagen av storheten i ansvaret för något så litet som ett spädbarn.
Jag har vetat ganska länge att något i min kropp inte alls är som det ska och pendlat mellan att slå på mig själv för att jag inte "skärper mig", och att försöka leta kraft att få någon att samla alla mina symptom och få ihop det till en helhet. Nu verkar det bli så,att mycket av det som vart och ett i sig kanske mest verkar som trams eller överkänslighet, (eller kan förklaras med "stress, depression, för stillasittande, vinter och mörkt, reaktion på barnlöshet och arbetslöshet, åldrande, för dålig sömn etc etc" dvs passar in på vilken svensk vintertrött latmask som helst typ) plötsligt faktiskt passar in i ett mönster som är logiskt.
Jag gillar logiskt. Därför känns det skönt på så vis, att nu är ovissheten i ett avseende mindre.
Å andra sidan ska man nu omfamna nya begrepp med sitt förstånd. Ta reda på. Vad blir nya fakta? Vad är det som kommer att hända? Och däri finns ju en insikt om att man inte har egen kontroll utan måste hänga med, lita på andra, vänta på tider och underkasta sig behandlingar all utifrån vad andra konstaterar , tror och bedömer.
Jag gillar bättre att ha egen kontroll. Normalt sett. Fast samtidigt är det ju en jädra tur att det finns folk som kan något man inte själv kan. Lite futtigt med bara det jag själv behärskar...
Sedan, och det är väl det som är "det värsta" just nu, kommer ju tankar om vad de olika sakerna egentligen kommer att innebära. Att man vet att mediciner ofta har biverkningar och kanske inte alls gör att man mår så värst bra-även om de hjälper på ett visst område.
Att en operation alltid innebär risker och kan gå snett. att man kanske inte vaknar som samma person de sövde, för att något hände-eller att man faktiskt ibland inte vaknar alls. Eller om man får räkna med att något i kroppen kommer att gå förlorat.
Alla sådana saker är ju alltid något som ska vägas ihop inför vilken åtgärd som helst. Det är främst därför jag tycker det är så onödigt med sk "skönhetsoperationer", man utsätter sig för risk i onödan så att säga.
kärlekensbrudpar, jag förstår att det är spännande att stå inför undersökning-men det är ju som sagt verkligen viktigt att få veta vad som är och vad som inte är. Tack för din omtanke. Hoppas dina besked inte ska bli nedslående.