• Im yours

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Hej alla vänner även de jag inte känner!!!! Long time no see, men jag går in och läser ibland ..........

Jag bor ju i Ö-vik, sedan juni och trivs riktigt bra. Har träffat Stefan, fd hockeykille nu bankman. Jorå det vimmlar av hockeykillar här i landets minsta men ändå största hockeystad. Sprang föresten rakt in i Foppa härom dagen. Valde bor Lasse i Gbg ganska direkt efter flytten, då det kändes så komplicerat att få till ett flyt och jag har uppnått den åldern då lätt och smidigt väger tyngst.

Jag ska etablera en gammal affärsidé ang rådgivning och skrivhjälp till de som hamar mellan stolarna i socialförsäkringen. Man kommer att kunna prenumera på min hemsida men även kunna få personlig byråkratilösar-hjälp Har oxå ett bokmanus som legat och väntat, som ska ges ut ........ kanske t.o.m på egen bekostnad. Det är ju min baby så jag vill ha full kolll. Sedan ska jag ta på mig föreläsningar ang erfarenheter av sjukvård + alla de 260 inlästa högskole-poängen. Räknar med att det börjar rulla på i april- 2012.

Annars är läget lugnt, träffar min dotter nästan varje dag, o minstingen pluggar till dataingengör i Umeå, så det är nära. Mina barnbarn har hunnit bli 3 respektive 2 år , de bor strax utanför Sollefte med äldsta sonen m sambo, och livar upp hos farmor då de kommer. Jag bara älskar att vara med dem, leka, läsa, dansa, sjunga, rita m.m m.m. bara känslan att kunna lägga allt annat åt sidan då de kommer är så lyxigt. Ja, nog är jag förmögen på kärlek, det är då vist och sant.

Ja, det här var väl de man kallar egoboost Till alla önskas en trevlig helg!

Puss, puss och kram, kram. / Liz

• Im yours

Vad tråkigt att din morfar har gått bort blomman. Men som du säger, en ynnest att få lämna in efter eget önskemål. Kramar till dig min vän.

Förstår verkligen hur bitterljuvt det måste kännas att barnens pappa flyttar så långt. Det finns som tur är massor av teknik som gör att han ändå kan vara med dem i vardagen om han vill. Men flamman du kommer att fixa även detta. Ställer in några nybakade lussekatter, glögg o kaffe till underbara du. Jag har inte bloggat på ett tag nu ........ är så mycket med affärsplanen och sånt. Men som man säger; den som väntar på nått gott Kramar.

Ha en underbar helg allihopa!!!! / Önskar äldste tant Liz

• Im yours

Hej på er!

Oki, då är det ett nytt år med nya möjligheter ................. Efter 2011 som var galet turbulent så hoppas jag på mer stabilitet. Jag har dock den galna syrran att tacka för utarmad energi ............... Fy fanken vad denna individ kan ställa till. Pappa har ju blivit rejält dement, och eftersom jag kan styra upp min tid som jag vill har jag kunnat åka till honom då han ringt och varit ledsen pga av ensamhet. Jaha, nu har "psykot" fått för sig att det försvunnit pengar, och anklagr mig. Det nästan komiska i sammanhanget är att hon är den enda som hela tiden påtalar pappas ekonomi, vad gäller arv etc. Först blev jag faktiskt förvånad, då hon ringt upp mig flera gånger och sagt att det var så braaaaaaa att jag var med pappa, eftersom hon inte "pallade" hans demens, och bla bla bla. Men, jag vet ju att det kommer en kniv i ryggen ............ och såklart kom det en flygande. Inte nog med detta, hon började ringa mina barn, skriva kort om att jag inte var ett lämpligt sällskap till pappa. Ja, men vad gör man? Ska jag polisanmäla henne, för att få stopp på trakasserierna, el bör jag låsa in henne och slänga nyckeln

Annars går allt alldeles utmärk, har skrivit affärsplan etc. Finns att göra då man startar eget. Vårat väder är dock en mardröm, stormstyrka, +5 grader, snö, regn.......... och vatten i skorna varenda dag. Kanske måste denna fashinista skaffa sig allvädersskor, hemska tanke Alternativt plasta in fötterna med sockar på, innan jag tar på skorna.

Flamman: Blir så glad att du hittat en bra man. Blomman: Mmm ....... märkligt hur det kan vara med livet. Tänkte på att din syster är gravid.

Skickar kramar till alla i tråden!!!!!!!! / Liz

• Im yours

Solde och blomman: Här kommer stora varma styrkekramar till er. Jag har bara varit på en begravning, 1983 då min mamma dog. Då var det oxå jätte, jättemycket folk ................ och så enormt eländigt, o ruskigt sorgligt. Hon blev bara 45 år.

Jaha, då var det helg igen! Längtar efter dagar som bara är helt vanliga .............. ska plocka bort julen nu i helgen. Känns alltid fräsht och så blir det så ljust efteråt. Idag köper jag med mig tulpaner hem ........... tycker om känslan av att det finns en vår bakom all snö. Måste försöka hitta snöskoveln, och frakta bort tung, tung snö då jag kommer hem. Hade det inte varit så varmt skulle vi haft minst en meter vitvara nu.

Ha en jättebra trettondagshelg allihopa!!

• Im yours

Hej alla!

Här i Ö-vik har vi 27 hela minusgrader, så min klädsel bygger på kära lagerpå lager-metoden. Igår var jag o tittade på en lägenhet, lite mer in the city om man säger Så håll en el två tummar för den. Nu är affärsplan och budget fixat inför företagsstarten, så nu blir det till att få min bok tryckt. Äntligen!!!!

Längtar kolosallt mycket efter barnbarnen .......... men det vankas snart 2-årskalas för Dexter, jordens mesta charmtroll. Jag brukar lyfta upp honom o lukta lite i nacken på honom, ni vet så där gosigos som kan göra med småbarn, och nu gör han samma sak med mig Att Smilla ska fylla 4 år i sommar känns konstigt ............ tiden rusar verkligen iväg.

Är så sugen på att kryssa i Caribien, nästa år vid denna tid. Har en kompis som nu befinner sig på en lyxkryssare, och bara har det jätte jättebra. I like ..........

Soldemor: Fy sjutton, för det kyrkrådet! Hoppas att du får en annan tjänst i närområdet.

Kramar och färska tulipaner till alla goa människor i denna tråd.

// Liz

• Im yours

Kolla vad jag hittade i min gamla blogg, scrolla ner till låten m namn; Till morsan. Små lyckotårar ........... älskade lillungen min.

http://rpunktr.blogg.se/

Kramar!!

• Im yours

Hahaha blomman .............. Dex nöjer sig m att jag lyfter upp honom, än så länge vill säga. Hahahah

Yes, jag vill flytta från en lägenhet till en annan ............... närmare stan. Har inte hört nått ännu, det är ett par före mig. Bara minus 6 grader idag ........ och idag svettades jag i min bästa vinterjacka. Jag måste scanna in boken i datorn först ......... eftersom den låg i en fil som är 2.000 år gamal, hahahaha. Men vad gör sånt .......... då man har tid. Otäckt med ditt systerbarn ................ usch allt möjligt kan då hända här i världen.

Jag blev superimpad av artisten Loren i melodifestivalen. Såååååååååååååå snyggt uppträdande och dessutom en bra låt. Vad har hänt ............. brukar oftast nästan gråta av frustration under de programmen. Har legat under täcken o filtar och läst Zlatan-boken, mycket välskriven o underhållande hela helgen. Men jag älskar ju Zlatan så .................... Nu läser jag en bok som heter; Trogen hustru sökes, tycker den är helt oki. Läsning är kanske den bästa sysselsättningen vid polar-kyla.

Har någon ett tips på bra hotell i Paris o Barcelona ......... känner stark för en shopping-weekend.

Ha det gott allihopa. Kramelikram. / Liz

• Im yours

Flamman, vill oxå se de fina bilderna. Men jag kommer inte in ...... Kram/ Liz

• Im yours

Blomman, vad härligt det låter med en fira in våren-träff hos dig. Känns som att jag bor låååångt bort just nu Men en jättekram kommer infarandetill dig nu.

• Im yours

Flamman; Njjjaaaa, klickar på ditt nickname, o det står att jag är oinbjuden bara. Men skicka gärna en länk till FB, så att min nyfikenhet blir stillad

Igår mina vänner var jag till en tjej som sysslar med heeling o annat som ligger utanför vanligt förstånd Mycket riktigt konstaterade hon att jag var helt tom på energi ................. Detta skulle botas med någon slags inre städning, vilket hon oxå fullbordade. Eftersom vi har det oroligt inom familjen, så frågade jag lite om mamma som dog 1983. Och vet ni ........... hon har tydligen återfötts och exsterar nu som en 3-årig söt liten tös. Lite läskigt blev det då hon frågade om jag hade barnbarn ......... Smilla är ju 3 år. Jag hade oxå levt i en annan kropp förut, som en liten pojke som blev favoriserad av pappan. Min illasinnade syster och jag var syskon då oxå ........... och det är alltså med anledning av den svartsjuka hon kände då ............ som är anledningen till att hon ger sig på mig nutid.

Jag inte vet jag om sånt här sanning ............. men tanken är i alla fall hisnande.

Idag blir ännu en solig vinterdag för oss Öviksbor .......... o vårt älskade MODO verkar finnas kvar till slutspel i elitserien. Vilket gör att folk här är vansinnigt lyckliga o glada

Puss och kram. / Liz

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård