• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Här är det fullt ös medvetslös. Cool (Fartglasögon, alltså). 
    Vi hade en fin påsk, fästmannen, lillmisen och jag, med konstrundor på båda sidor Skåne. Nu däremot är det slutspurt inför fästmannens stora examenskonsert i övermorgon! Han övar och arrangerar det sista inför själva konserten, och jag handlar massor av mat, lagar massor av mat, bakar massor av kakor och lassar in allt i frysen. Svärmor, fästmannens ena moster och min mamma hjälper också till. Mmm, så mycket gott det blir!

En av kladdkakorna igår ville inte komma ur formen, så den gick ju inte att frysa in för att ha fram på fredag... Nu är den kvar framme och halvt uppäten istället. Oskyldig

Om det är någon som vill komma på fredag och höra en fantastisk konsert (fri entré dessutom!) med en fantastisk violinist, och ta ett glas vin eller sju och äta god mat bland dussintals andra människor hemma hos oss - skicka ett meddelande så berättar jag mer.

Nu ska jag ta lite mer kaffe och kaka... 

• Syrinx
    Soldemor skrev 2012-04-11 18:10:28 följande:
    Syrinx skrev 2012-04-11 14:56:34 följande:
    S-torp och ev H-borg också. Och chefen är en hon, kan man inte tro!
    Skäms Nej men fy så pinsamt att jag antar att chefen är en han! Skäms *plockar fram skämskudden* 
    Jaha, i S-torp! Då är det S:t S väl? Eller U? 

Låter härligt med zumba i neonrosa kläder! Jag ska nog ta mina stavar och gå ut, solen tittar ju nästan fram bakom molnen.

Aurum, spännande med planering! Hoppas det blir bra! 
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2012-04-16 12:24:09 följande:
    Tycker jag. Jättemycket tycker jag det!
    Tycker jag också! 

Hoppas på att hinna/orka in senare idag. Vinkvink till er alla så länge!

Fästmannen var fantastisk i fredags och festen blev strålande, jätteroligt! Jag är så stolt! Lång städhelg och nu lite jobbdepp igen. Hej och hå.  

• Syrinx
    passionsblomman skrev 2012-04-16 12:42:48 följande:
    HURRA för Musikern! 
    Instämmer igen!!!
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2012-04-17 10:41:37 följande:
    Ni andra tjejer, ökar ni i vikt vid indianveckan?
    Japp! Har alltid gjort, ganska mycket dessutom. Känner mig alltid "tjock" och obekväm veckan före mens, och kläderna känns ofta lite tajtare. Sedan blir jag väldigt kissnödig under mensen. Oskyldig Min mamma har en teori om att man kissar ut all vätska kroppen samlat på sig. (?!)

Så är det just nu. Tjock och obekväm alltså. Dessutom blir jag alltid lite febrig och får ont i halsen, och får ofta en eller två afteblåsor i munnen. Förutom alla humörsvängningar och ökade hungerskänslor. 

Ibland undrar jag lite hur det kommer bli om/förhoppningsvis när jag någon gång blir gravid - när jag reagerar såhär kraftigt på en vanlig mens! 
  • Syrinx

Solde, grattis till dina fina misar! Katt Så härligt!!! Jag förstår att du är stolt! Skål 
    (Fast jag tror ju att min lilla pärla skulle klå precis varenda motståndare, om jag ställde ut henne! )

Blomman, så gott med sushi! Det låter som en bra trevlighet under en hektisk dag.
    Men vilket skit med sambons jobb! Att folk i chefspostition kan bete sig så!  Så bra att han verkar vara så stark, både fysiskt och mentalt, att han vågar säga ifrån och ta tag i det. Självklart ska man inte sopa sådana beteenden under mattan!

• Syrinx

Apropå det där med profilbesökare - jag har också inställt att bara inloggade medlemmar kan se min profil. Då kommer det inga "gäster". 
    Ingis, det kan ju vara så att det är folk från tråden som läser utan att vara inloggade och kollar in hos dig. Isåfall syns ju de också som gäster. Fast jag håller med om att varje dag är mycket, för att inte vara aktiv på forumet i stort!  

• Syrinx
    Hvidbrud skrev 2012-04-17 11:26:26 följande:
    Jag drömde hokospokusdröm inatt. Jag var hos någon vis kvinna som berättade att jag helt självklart var under saraswatis beskydd och jag behövde mer eld i mitt liv... Jag uttryckte hur jag känner mig helt djupt inne i och det var så skönt. Att drömmar är helande har jag alltid vetat, men så uppfriskande och bekräftande som denna drömmen var behövde jag verkligen!
    Oj, det låter spännande. Vad är saraswati? 
  • Syrinx
    Norrskensflamman skrev 2012-04-17 12:34:55 följande:
    Apropå exet så hade han väl hoppats på att återvända hit i full prakt, med ny stor fin bil, visitkort med sin nya titel "manager" eller nåt, mycket pengar på fickan, så att folk ändå på något vis skulle få se att han minsann "gjorde rätt" som lämnade oss för ett mycket bättre liv.
    Och så tror jag han är rädd för att känna att han ångrar sig, när han väl kommer hit. När han ser vad han faktiskt lämnade. Att här fortsätter livet utan honom, och det har inte blivit sämre.
    Det låter sannolikt, tycker jag, utan att veta något om honom. Men på ett rent mänskligt plan är det ju tyvärr ofta så vi fungerar. I hur många magasin och kärleksspalter står det inte om hur man ska agera första gången man träffar sitt ex efter ett uppbrott, och i hur många filmer och tv-serier ältas inte "Men gud, jag var osminkad och bakfull när jag träffade exet för första gången". Och då handlar det om mer eller mindre friska människor, utan diagnoser och psykiska störningar. 

Men fy *** för att det ska vara så extremt med ditt ex, och för att han ska göra sina döttrar besviken!!!
    Jag säger igen, att jag tycker att du är så stark som klarar av att svälja din stolthet och låter bli att berätta för flickorna vilken komplett jäkla idiotpundhuvudsas han är. Tyvärr (?) märker de ju det tids nog ändå.

Det var iallafall väldigt härliga bilder på dina fina tjejer!  
  • Syrinx

Lanovia, klart du ska ta det lite lugnt nu! Sysslor hemma kan alltid vänta lite till... är iallafall min devis. Oskyldig 
    Hur är det med Es öroninflammation? Jag börjar tro att ni får precis allt i sjukdomsväg denna säsong, för att sedan aldrig få något mera överhuvudtaget! Låter inte det bra?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård