• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Solde, , ursäkta, men herregud (no fun intended) så skitnödigt! Man måste väl kunna ha lite distans till sitt yrke! Jag har sett de där, eller åtminstone liknande, tavlorna. Svärmor som är kyrkomusiker har en där det står tjurko-musiker och så en kossa vid orgeln. Och så tjurko-kören förstås, en hel kör med sjungande kossor. Alldeles fantastiskt roligt ju! 

Hur gick det med tittandet på de livsfarligt söta små gosbollarna? Någon som ska flytta hem till er?  

• Syrinx

Vi har, apropå djur, fått nya grannar ovanför oss. Igen. Den hyrs ut i andra, tredje eller fjärde hand och byts folk åtminstone varannan månad. Föreningen har koll på det hela, har ordföranden sagt iallafall, men man undrar ju när det byter så otroligt frekvent. 

...nu blev ju den där syftningen väldigt märklig. Jag menar ju inte att grannarna är djur förstås, det blev bara en väldigt lång parentes emellan. Alltså - det flyttade in nya grannar i månadsskiftet och med dem en liten hund. En sån där liten ettrig sak som mest verkar vara köpt för att vara en tjusig accessoar. Så fort som matte med högklackade skor går hemifrån börjar hunden skälla, och skällar sedan k-o-n-s-t-a-n-t hela dagen tills matte kommer hem. Ja, jag övar ju hemma så jag märker sånt. Samma sak förstås, när matte är ute och svirar på kvällarna. Stackars hunden skällar precis hela tiden tills matte kommer hem, vilket i lördags var efter ett på natten. 

Lite irriterande är det ju förstås. Men framför allt är jag lite bekymrad för hur hunden har det. Jag är uppvuxen med hund och har träffat väldigt många hundar - inte brukar de skälla hela tiden när de är ensamma? Hörni hundägare - Blomman, Ninnis, Fru E och om det är några fler - är det normalt? Borde man bli bekymrad och gå upp och prata med nya grannen?  

• Syrinx

Ingis, iiiihhh så spännande!!! Hoppas att allting går bra! Kanske har ni fått träffa den lilla nu? Tänker på er och skickar positiv energi åt ert håll!

• Syrinx

Fru E! Åh!!! Så underbart fin mage, och åh vad jag är glad för er skull! Underbart!

• Syrinx

Ninnis, vad skönt att inskolningen går så bra. Härligt att du trivs så bra på jobb och med kollegorna också. Lanovia, usch, stackars A! Krya på honom så att ni alla får er nattsömn! Hoppas det är som Flamman berättar och att det växer bort. Tack förresten för feedback angående skällande grannhunden. När matte är hemma ikväll ska jag gå upp och prata med henne.

• Syrinx

Äh. Är det någon som vet om det överhuvudtaget går att göra radbrytningar om man skriver på en iPhone? Hur gör man isåfall?

• Syrinx

MSW, tack så mycket! Man lär sig något varje dag.

Jag undrar också om det är någon som har nyheter från Ingis? 

• Syrinx

Åååååhhh! Underbart! Hurra för Ingis och Ingisfamiljens lille påg!!! SoligSoligSoligSkålSkålSkålHjärtaHjärtaHjärta *kastar konfetti och spelar en flöjtfanfar*

• Syrinx

Blomman Hjärta Usch så tungt det låter! Jag hoppas allt vad jag kan att din sambo blir erbjuden ett bra jobb där han kommer att trivas, för er bådas skull! Du tänker som vanligt så klokt, så klokt.

Det ÄR ett elände när man är två som inte vet, som hoppas på att telefonen ringer, som vill se en ljusning, som sparar och gnetar hela tiden. Jag vet. Stressen och oron över att inte veta om man kommer att behöva hoppa in på jobb någonstans, och att samtidigt försöka se det positiva och ta hand om sig själv och varandra. Det är inte lätt. 

Jag hoppas, hoppas, hoppas att det blir bra! För honom med jobb och för dig med jobb. Gärna bums! 

• Syrinx

Ingis, hej!!! Urakut snitt?! Ja, berätta! 
    Välkommen igen lille (fast väldigt store!) Isak! Hjärta Så skönt att det fungerar bra med amningen!

Flamman, vad härligt med nya kläder! Det behövs såhär års. Du kommer ju vara snyggast i stan!

Ninnis, oooh, grattis!!! Hurra för dig! Vilken ära att bli utvald till en utbildning så, och vad spännande det låter.

Solde, usch vad läskigt med krocken. Vad tur att du klarade dig oskadd iallafall! Duktiga, fina misarna också. Lycka till på nya utställningen. {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård