• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Flamman
    Nu är jag dubbelt så glad ändå för din skull, för att du har en så bra och vettig karl vid din sida! Vilken komplett jäkla feg skitstövel till ärkeas, som inte kan få ändan ur och berätta en så viktig sanning för sina döttrar! Självklart ska sanningen fram, och jag tycker du tänker oerhört klokt i att sätta en deadline och därefter berätta själv. Kloka, kloka du och fina musikern, vad bra att ni har varandra och så bra för dina flickor! Heja dig!!!

• Syrinx

Blomman, wow, vilket häftigt rum Blompojken har fått! Så kul att han har fått vara med och skapa själv också. Vilken lycka att ha ett sånt krypin som snart tonårsgrabb! Är det helt klart nu?

Och så spännande det låter med kyrkvaktmästare, hoppas att sambon får det! Jag har också vistats väldigt mycket i kyrkan, och tycker att han låter som klippt och skuren för det. Hur pass troligt är det att han får det? Jag menar, var i ansökningsstadiet eller vad det nu är befinner han sig?

Vad gäller villavagnen... suck alltså. Måtte den säljas riktigt dyrt snart! 

• Syrinx

Oooooh, FIKA! Får jag också vara med och fika med er Skånetöser i veckan?  
    Jag är upptagen onsdag sen eftermiddag-kväll, och hela fredag förutom förmiddagen, men annars ser det ganska tomt ut i veckan. Är det någon dag bestämd? 

• Syrinx

Lanovia, usch så jobbigt med er vovve. Och usch gånger två så jobbigt med A och hostan m.m.!
    Så stark du är som kämpar på! Det är gott att läsa att A iallafall sover bättre nu, hoppas det är början på en riktig förbättring så ni får en hyfsat sjukdomsfri höst! 
    Är det bara borelian som gör hunden dålig? Håller tummarna för att hon snart blir frisk och får tillbaka sin aptit, och skickar många tankar och kramar till dig och familjen!  

• Syrinx
    Daa skrev 2012-09-30 13:06:19 följande:
    Nu har jag gjort mig förtjänt av en guldstjärna eller en chokladbit. I brist på sådant hemma får jag ta mig ett äpple istället.
    *räcker över en hel ask med lyxiga chokladpraliner som snälla gäster kom med igår*  
    Så underbart du skriver om belöning och bestraffning! Jag kunde inte låta bli att le, fast jag kan tänka mig att det är väldigt jobbiga situationer och mycket frustration ibland.
  • Syrinx

Heloise, så kul att se dig! Klart du ska börja blogga, du skriver så väldigt bra och klokt. Heja dig!

• Syrinx

Hvidis, oj, ja jag blir också nyfiken på vad det är som händer på jobbet! Hoppas att det fick bra igår och att du lyckades hålla dig på rationella argument-sidan. Det tycker jag är ganska svårt - tippar bra mycket oftare över mot uppeldad idealist...

Flamman, vad skönt med nya glasögon, och ännu skönare att jobbet betalade den ganska saftiga räkningen. Jag verkar ha fått min pappas glasögonfria gener, men maken har astigmatism så hans glasögon är å andra sidan dubbelt så dyra. Hu vad mycket pengar det kostar med glasögon!

Blomman, ja, det kan man ju förstå att graffittikonstnären har en del annat i tankarna då. Hoppas att det kan bli helt klart snart ändå! Så härlig känsla det måste vara för sonen att han och hans rum prioriteras! Något att bära med sig i hjärtat, även fast det väl förstås inte alltid kommer märkas i pubertetsbergochdalbanan...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård