• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Heja Blomman! Klart man ska vårda språket, framför allt i officiella sammanhang!

Jag kan personligen inte fatta att man inte har folk som korrläser annonser och dylikt. Hur svårt kan det vara, innan man publicerar något för x antal tusenlappar? 

• Syrinx

God Jul, kära vänner! Hoppas ni har en härlig julhelg! Vi har lugna dagar hemma hos min mamma, med avstickare till min pappa som bor i samma stad. Det känns gott att få tid att träffa föräldrar och syskon igen! Lillkatten charmar alla och har verkligen fått smak på julskinkan... Vår kattdam har varit lite tjurig över att behöva dela ett annat revir också med den där lille busen. - Imorgon kväll åker vi hem till vår lägenhet igen. Borta bra men hemma bäst...

• Syrinx

Trött-speedad Syrinx smiter in och vinkar till er alla! Det har varit fullt upp på så många plan, så jag har inte hunnit läsa mer än lite sporadiskt. Tänker på er ofta däremot! 

Fru E, så underbart att läsa lite om hur du har det som mamma! Åh så fantastiskt, stort stort grattis!!! {#emotions_dlg.flower}Skål {#emotions_dlg.flower}(Såhär väldigt mycket senare - men välment!) Rutinerna kommer helt säkert, det är klart att precis allt ställs om med en liten.

Ett lika stort grattis till Ninnis och hela familjen också! Hurra för lillebror!!! Skål{#emotions_dlg.flower}SoligSkål Vad skönt att du har din mamma nere på besök nu.

Blomman, jag läste något tidigare om yrsel och hjärnröntgen och gud vet allt. Hur är läget? Vet du något mer? Usch så otäckt och hemskt! Förstår att det kommer en massa tankar kring sådana undersökningar.

Flamman, huuu så läskigt med Ms hjärtinfarkt! Vilken tur att allt gick bra ändå och skönt att han är hemma igen hos er. 

Kram till er alla!!!

Jag har superlånga dagar denna veckan - har mitt första orkestervikariat på annan ort! Så jätteskönt och spännande! Det har också varit lite inhopp som lärare på en av kulturskolorna i närområdet här, så jag är så glad att det rör lite på sig.  

• Syrinx

Fru Sy, grattis!!! Så härligt - och vilken underbar alla hjärtans-present!

Världens största krya på er till alla sjuklingar! Bort med vinterkräksjukor och influensor och förkylningsastma och allt annat eländigt!

Hvidis, flyttstädning? På jobbet eller hemma? (Förvirrad Syrinx ber om uppdatering!) Det låter mysigt att ha mamma på besök iallafall!

• Syrinx

Här har vi haft en hel helg ledigt! Alldeles underbart, framför allt efter en period med så mycket att göra för oss båda. Vi brukar aldrig heller ta mer än max en dags ledigt från övning och administrativt, men nu blev det alltså både lördag och söndag (förutom lite mejlskickande för mig nu på kvällen). Tid för att bara vara, pyssla hemma, strosa bland affärer och sitta med kaffe och titta på folk. Riktig energipåfyllning!

• Syrinx

Blomman! Hur har det gått idag med undersökningen? Massor av tankar och handhållande åt ditt håll! 

• Syrinx
    Hvidbrud skrev 2013-02-21 11:35:11 följande:
    På dagis berättade fröken att hon blev så överraskad när e pratade med mig. Jag sa, hon brukr inte prata såhär bebisaktigt. Då svarade fröken att, nej, jag blev förvånad för hon brukar inte prata alls. Hon brukar viska om det är något. 
    Herreguuud!!! Och det säger de nu! Nästa vecka är det utvecklingsamtal och då vill jag veta mer. Konkret handlingsplan ska vi ha, för min lilla tjej ska också få plats att bli sed och hörd på dagis. Blir så ledsen och arg att ingen sagt något tidigare. "allt är bra, hon har lekt som vanligt"
    "Som vanligt" my ass! 
    Jag säger som Blomman - men HALLÅ?! Hur kan de inte ha sagt det till er? Tycker de att det är normalläge att ett barn hela tiden viskar? Så värdelöst! 
  • Syrinx

Och Hvidis, usch för alla sjukdomar som aldrig tar slut! Krya på er! 

Tur att det har en lite positiv bieffekt med viktnedgången iallafall. Så bra med rockring som träning! Jag var jättedålig på det när jag var liten, och har aldrig försökt igen...  

• Syrinx

Oh, som jag såg att Hvidis skrev om tidigare - stickFIKA! Jag gillar att sticka och att fika, gärna samtidigt, men jag tänker att man kan ses och fika och så kan vi som vill sticka också? Vad säger ni, Skånetöser? 

• Syrinx

Ninnis, så fint att läsa om ditt liv som tvåbarnsmamma! Det låter som att du klarar det alldeles galant! Hur gick första natten ensam med pojkarna?
    Vilka underbara bilder på dem tillsammans! Så rart!  

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård