• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Soldemor skrev 2012-09-19 09:13:12 följande:
    Tack! skall bli spännande! Det var en huskatt som vann totalt i V FRölunda i lördags, så huskatter äger! Min svarta dam får visa Danmark var (huskatt)skåpet skall stå!
    Såklart!
  • Syrinx

Intensiv övning inför provspelning på måndag och även inför en privat uppspelning (som är som en hel provspelning, hur mycket repertoar som helst) veckan därpå. Jag känner mig stark!!! 

Ser just nu inte mycket av maken, han jobbar i orkestern här september ut och även i oktober en del, och vi har båda så mycket egen övning. Men vi lyckas tack och lov få ihop en sen kvällssupé vid halv tio eller sådär de flesta kvällarna, och det är skönt med tryggheten från hans inkomst och förstås också att han är glad och gör det bra! 

• Syrinx

Ingis, tack för att du delade med dig! Så fint du skriver, men oooohh så onödigt spännande och läskigt! Så skönt att ni är hemma och att allting flyter på bra hemma. Hoppas stora tjejens utbrott ger sig snart, när hon är hemma i rutinerna igen. Trist med bortskämmande svärisar!!!

Fru E, såååå skönt med semester i Grekland! Njut av solen, lite åt mig med...

Hvidis, usch för tråkjobb! Du förtjänar ju så mycket bättre! Snart kommer nog din karmautdelning, tror jag! Kram!

Lanovia, så jobbigt med både vovven och A! Hoppas verkligen att det räcker med en kortare kur till vovven. Det blir ju hemskt dyrt för er annars! Krya på lille A, nu har vi sagt det så många gånger att snart kommer han ha reserver för att vara kärnfrisk hela livet!

• Syrinx

Haha, vad ÄR det egentligen ni har hållit på med, överstrukna och feta överallt?

• Syrinx

Ninnis, åh, en lillebror! Så härligt! Jag tycker han kan komma en vecka tidigt, på min födelsedag den femte!

• Syrinx

Blomman, vad bra med billiga MBT-skor! Så bra att ni kunde göra bra shopping i stan. Jag undrar också varför sjukgymnasten säger att du ska ta det lugnt med springandet? Är det knäna? Hoppas du snart kan fortsätta iallafall - heja dig för att du är så bra!

Flamman, åh vad det värmer i hjärtat att höra om hur han följer med på föräldramöte och verkligen finns där, din fina musiker! Jag är så glad för din skull!!!

• Syrinx

Smått förvirrad och väldigt nervös Syrinx på väg upp till Lanovias stad för provspelning imorgon! Det ska bli så kul! Jag tänker att jag nog får ta en tur till någon av garnaffärerna där i stan, jag har hört att det ska finnas många bra. Man behöver alltid nytt garn, och det är en bra distraktion innan man får besked efter första rundan. Jag ska bo hos en av mina närmaste vänner, så jag tror det blir skön avslappning och mycket prat.

• Syrinx

Hej vänner! Jag ville titta in och ge ifrån mig ett litet livstecken iallafall. Här har varit så fullt upp hela september och nu denna vecka också, så jag har knappt ens hunnit in för att läsa här. 

Provspelningen i Lanovias stad var till ett fast jobb, ja. Det gick halvbra men inte så bra som jag kan. Många nya erfarenheter har jag med mig nu iallafall, och jag är glad att känna att jag kan vända en start som kändes lite småtrist och blek till något verkligen bra. Provspelningen nu i veckan i, hmm, jag tror det är Fru Es stad?, som inte var till en fast tjänst utan egenarrangerat till vikariat gick strålande däremot! Solig Väldigt fina vitsord och jag är härmed placerad på vikarielistan, med stor fördel att ha varit uppe och träffat stämledaren! Nu hoppas jag på att det kommer tillfällen snart då det behövs någon! 

Efter provspelningarna däckade jag ihop med någon mildare feberförkylning och sov en faslig massa timmar på soffan under dagtid och långa timmars nattsömn. Kroppen brukar göra så när jag har varit dålig på att vila... Nu är jag iallafall på benen igen!

• Syrinx
    Norrskensflamman skrev 2012-10-05 18:23:53 följande:
    Älggrytan puttrar på spisen, snart ska potatisgratängen in i ugnen och Amaronen står och luftas Vi firar lägenhetsförsäljning och samboskap "på riktigt"
    Det låter ju alldeles underbart!!! Grattis gånger tusen, om jag inte sagt det redan! Åh, vad härligt att läsa! Hjärta
  • Syrinx
    Klockarbol skrev 2012-10-04 14:01:02 följande:
    Jag trodde att det var ett krav att äta åtminstone en plåt med bullar på Kanelbullens dag Oskyldig
    Ja men visst, det är jag helt enig om! Gör inte alla det?

Jag hade tänkt baka egna bullar på Kanelbullens dag, och satte en deg som såg så fin ut. Men så jäste den inte, inte ett dyft! Det har aldrig hänt mig förut, men någon gång måste ju vara den första... Förmodligen var kroppens termostat för varm, för det var bara någon timme innan jag däckade i febersömn i soffan för resten av eftermiddagen och kvällen, så jag tror att jag dödade jästsvamparna. Men det kändes ju alldeles rätt när jag som vanligt provade degvätskan på handleden! 
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård