I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Daa, låter mysigt med lite egentid bara du och maken. Var filmen bra?
Jag har inte heller varit på bio på jättelänge! Vi pratar emellanåt om att se någon speciell film, men det blir inte att vi kommer iväg. Maken sa lite halvt besviket häromdagen, när vi hyrde The Hobbit, att vi har tappat gnistan - inte mellan oss, men vi är båda väldigt förtjusta i Tolkiens värld och köade (på var sitt håll, det var innan vi träffades) till att få biobiljetter när det begav sig... Jag såg nog varje film i Ringen-trilogin minst tre gånger på bio! Nu hann vi inte ens iväg för att se den på bio! Nå, livet och prioriteringarna ändras ju genom åren.
Något vidare går det inte med förkylningen. Febern ligger lägre, men väldigt envist kring 37.5. Halsontet är borta, men har ersatts av hosta och nästäppa. Särskilt vackert ser det inte ut när jag snyter mig på morgonen (ursäkta informationen!), och i kombination med att febern konstant är högre på morgonen än på kvällen, är jag lite orolig för att det ska utvecklas till bihåleinflammation. Sprayar med både vanligt nässpray och koksaltlösning så mycket jag kan, och hoppas att jag ska hålla det stången.
Hur hade ni det på fikan i fredags, Skånetöser?