• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

passionsblomman skrev 2012-10-18 12:36:34 följande:
    Syrinx, jag tycker också det är trevligt att ha en burk småkaor om det kommer besök.
    Fast jag äter upp dem innan besöket hinner bli spontana nog att komma, det är det enda kruxet. Skäms
    Jag förstår inte alls vad du menar... *mumlar med munnen full av kakor* Oskyldig

Kom du ut på din promenad? Usch, de där hemska humörsvängningarna och deppkänslorna kunde man ju gärna slippa före indianankomst. Om du går bara en liiiten promenad tycker jag gott du kan sitta i soffan och äta choklad resten av dagen. Det mår själen gott av! 
  • Syrinx
    Norrskensflamman skrev 2012-10-18 12:33:22 följande:
    Leksi, du ska inte bry dig om vad alla säger. Du är jättefin. Det är din andra graviditet. Magar är olika stora så är det bara. Skit i puckokommentarerna. Du är väl inte extremstor på något vis, i så fall hade ju BM sagt nåt! Så njut du bara av din härliga mage. Hoppas du får lugnare på jobbet nu också.
    Alltså, ja, precis! Det var ju det här jag menade, fast jag satte visst krokben för mig själv och snurrade in mig i massa andra konstiga resonemang. Kloka Flamman!
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2012-10-18 14:51:29 följande:
    I affären har de godis. Drömmer
  • Syrinx
    Soldemor skrev 2012-10-25 14:52:19 följande:
    Skulle nog snarast vilja säga, att det inte är du som är gammaldags utan han som har slarvigt språk, typ.
    Jag skulle nog säga samma sak som Solde. Här i huset (lägenheten, om man ska vara petig) använder vi ofta ordet "måltid". Jag har nog influerat maken litegrann vad gäller språkbruk, och jag har alltid haft mycket kontakt med min mormor, som var skolbibliotikarie och lärare med svenska och historia som huvudämnen. Hon rättar mig fortfarande om jag t. ex. säger att maken är och jobbar - "Jaså, är han och arbetar?". Kära lilla mormor! Hjärta 
    Så att käka gör man helt enkelt inte i min familj. 
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2012-10-24 17:26:01 följande:

...kladdkaka? Drömmer

Jag vet inte vad frågan är, men svaret är ALLTID kladdkaka. Mums! Jag vågar nästan lova er, flickor/tanter (välj vilket epitet ni vill), att min kladdkaka är så gott som oslagbar. (Jag ber om ursäkt för avsaknaden av jante, men ibland kan man inte åma sig.)

Angående ditt tidigare hallå-inlägg - jag är här! Även fast jag inte varit med många år eller gått igenom allt det ni gjort. 
    Min inbox är förresten tom. Borde jag hålla utkik efter något? 
  • Syrinx

Solde, usch! Hoppas det inte är någon fara med Amaretto. Tänk vad man gör för de små liven. Hjärta Åbäkar sig, går på tusen veterinärundersökningar (hur gick det idag hos veterinären, Lanovia?), inspekterar toalettbesök och matvanor... 

Vi har förresten haft mejlkontakt med en ägare (tjänare) till en halv-Maine Coon här i stan, vars mise fick ungar med en okänd herre. Det är så länge som vi, allra mest maken faktiskt, velat ha en till lurvboll som kan busa lite med vår dam. Hon förstår ju inte att hon är 12 år och borde vara liiiite lugnare nuförtiden - nejnej, det är race varje dag genom hela lägenheten, mattor som ligger som korvar och helt plötsligt har blivit tunnlar för en busig katt, fötter som blir jagade och helt plötsligt bakåtstrukna öron och borstsvans... Jag är så glad att hon är pigg och lika busig som hon alltid varit, förstås! 

Kanske skulle hon uppskatta en liten kompis att dribbla runt med. Kanske skulle hon inte göra det. Men vi tänkte att vi gärna vill prova iallafall, så vi ska iväg och träffa katterna snart. Ikväll, tror jag! Klickar det mellan oss och någon av honkatterna provar vi, och funkar det sedan inte alls mellan vår dam och ungen får vi lämna tillbaka nytillskottet. Åh, det är så spännande! Tänk, om här kan tumla runt en liten hårboll till!

• Syrinx
    Ninnnis skrev 2012-10-25 22:37:22 följande:
    Om Syrinx delar med sig av sitt kladdkakerecept så lovar jag att titta in oftare
    Då kommer det omedelbums!  

Syrinx kladdkaka:

100 g smör (fuska inte med margarin!)
    2 ekologiska ägg
    3 dl socker
    1-1,5 dl mjöl
    1 dl kakao
    1,5-2 tsk vaniljsocker
    en nypa flingsalt
    en nypa cayennepeppar

Smält smöret. Vispa ihop äggen och sockret, det får gärna bli lite småfluffigt och ljusgult. Rör ihop de torra ingredienserna och blanda sedan ihop allt.
    Häll ner i smörad form, gärna strödd med kokosflingor, och skjutsa in i ugnen på 175 grader i 22-23 minuter. När kakan är klar är den helt stelnad på ovansidan, men om man skakar lite lätt på formen ska kakan röra sig litegrann, fast inte för mycket. 

Njuuuut av din busenkla men supergoda kaka!
  • Syrinx
    Soldemor skrev 2012-10-26 09:21:04 följande:

Syrinx: Blev det någon lurvboll?

Vi ska dit imorgon och titta! Iiiihh så spännande!  Hjärta Jag lovar att hålla dig, och andra eventuella intresserade härinne, uppdaterade!
  • Syrinx

Flamman, men usch och FY så otäckt ont! Hoppas att det blir bättre snabbare än kvickt! Vad tråkigt att du missar konserten ikväll. Krya på dig. 

Solde, hur var det med Amaretto? Är han okej?

*vinkar till Tinkerbelle* Kul att "träffa" dig! Jag har bara hängt här i tråden i ett år lite drygt, så här är kort om mig: Skånetös för tillfället, gift sedan i maj och med en lurvig liten mise som hushållets självklara regent. Stickande, bakande och blomälskande frilansmusiker.  

• Syrinx

Blomman, näää men vilken sak att säga! Hoppas att han inte tar till sig det! Tusen gånger heja till er båda!!! Håller tummarna så hårt att de vitnar för att han får brandmansjobbet! 

passionsblomman skrev 2012-10-26 14:09:29 följande:

Det blåser på tvären och benen vill inte nudda jeanstyget därinne i brallorna.

Det är precis därför jag aldrig skulle få för mig att dra på mig ett par jeans. Burr, så kallt! Tacka vet jag en gosig kjol och tjocka yllestrumpbyxor med mamelucker under när det är riktigt kallt ute.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård