Här hemma har det varit många olika saker som tagit upp tankarna. Ekonomiskt har det varit väldigt kärvt hela vintern. Vi gnetar och sparar, letar erbjudanden och äter gröt, gnager av det numera väldigt lilla sparkontot och räknar dagarna till nästa löning - som tyvärr inte har haft mycket att ge. Det är ju så det är ibland som frilans i en tuff bransch, men det är jobbigt. Ja, ni är ju flera som vet precis hur det är.
Denna månaden fick vi något bättre i lön, tack och lov. Lite av det åts upp av lille kattens kastrering nu igår. Det blev ett större (och dyrare) ingrepp än beräknat, eftersom ena testikeln inte hade "trillat ner" utan låg kvar i buken. Så de behövde operera, och det blev ett ganska stort snitt. Nu går han runt här hemma och ser så ämlig ut med tratt på huvudet och rakad mage. Stackars min lilleman!
Och så andra katten då: damen hade haft diarréer under en längre tid när jag ringde djursjukhuset för ett par veckor sedan, orolig för att det skulle vara något med njurarna. "Sätt henne på diet" var deras råd, så jag fick åka iväg och handla specialfoder för väldigt mycket pengar. Nu är hon stabil i magen igen, så nu försöker vi sätta över henne på den vanliga maten... Det är inte alls populärt - specialmaten är tydligen mycket godare!
Svägerskan totalignorerar mig på alla tänkbara fora. Maken är fly förbannad över beteendet och försöker återigen snacka med brorsan, som bara blir arg och förnekar att det finns ett problem. Svärmor märker också och upplever själv att kontakten inte alls fungerar med sin andra svärdotter. Det hela är en soppa! När jag var iväg i förmiddags pratade de om det alla tre - mor och söner alltså.
Jag önskar bara att man kunde ses och prata som vuxna människor, inte nonchalera, ignorera och göra narr av. Suck.
Förberedelse inför provspelning om två veckor! Mycket övning och mycket fokus just nu.
På torsdag firar maken och jag sex år tillsammans. Vi jobbar en del båda två nu under påsk, men vi ska försöka få lite extra tid för varandra då!
Ja, det var ju både kortfattat och korta meningar, men åtminstone något vad som händer här just nu.