I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Lilla K kräktes igår kväll igen, så hon är hemma med morfar idag. Jag är på jobbet.
Maken har inte svarat i telefon på hela kvällen, ej heller på morgonen. Ingen av hans kompisar, bror eller far vet var han är. Jag vet alltså inte var han övernattat och med vem.
Jag vet inte hur jag ens ska klara att sätta igång med mina arbetsuppgifter och räkna debet och kredit, prata med folk osv. Ni vet alla frågar glatt: Jaha, hur har jul och nyår varit?! Och ett stort leende. Jag bara svarar "Sådär" och går undan.
Jag har tid hos kuratorn idag kl 12:45. Jag ringde henne i tisdags för jag kände att jag orkar inte, jag måste få medicin. Men hon var ledig. Jag har inte druckit en droppe alkohol de här dagarna fö rjag vågar inte. Idag ska jag dit och kommer förmodligen bryta ihop. Vet inte om jag ska ta steget och be om medicin eller om jag ska försöka kämpa på ändå. Jag har bara ingen ork att ta i tu med saker känner jag. Jag vill vara glad igen. Jag vill inte att maken kmomer hem till ett vrak. Fan, jag vet inte nåt nuför tiden.
Blä, life sucks.
Godnatt, fast det är morgon!
AndBeyond, om du läser, jag kanske inboxar dig med lite frågor.