Inlägg från: Klockarbol |Visa alla inlägg
  • Klockarbol

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Jag har haft svårt att orka hinna läsa i trådarna och kvalar därför med nöd och näppe in som smygläsare...

Har försökt hålla lite koll på nyfödingar och andra viktigheter men får erkänna att jag misslyckats kapitalt!

Just idag är det riktigt illa med både mig och rullandet. Hade jag stoppat in näsan i helgen så hade jag kvillart försiktigt lyckiligt över en inköpt GrowCamp-modul som borde hålla styggsniglar stången och som jag kan odla lite grönsaker i utan att behöva gräva och sån't som gör illa händerna.

I dag excellerades det i att först klappa igen fastukvistdörren i vredesmod. Självklart när jag står vänd åt andra hållet och håller vänster hand om dörrkarmen.
    Jag börjar så smått inse att den hanterbara smärta jag har haft nu när det varit så varmt är ett minne blott.
    Glädjen över odlingmokafjongen blev kortlivad som extra bonus - jag kan sköta den med två halvdana händer men inte med bara en hand. Och just nu har jag bara en brukbar hand.
    Kan dessutom inte släppa tanken på att han faktiskt  SÅG att jag höll handen där...

Och senare lyckades han kläcka ur sig något så urbota dumt att han faktiskt inte är välkommen hit i morgon utan förväntas ringa och klart och tydligt redogöra för om han håller fast vid det han sa i kväll. Om så är fallet så får han hämta sina grejer på infarten.

Så så rolig är jag i kväll, sry.

Jag ska försöka återkomma när jag har nåt litet kul att berätta också

Nu är det natt eller nåt. Jag ska gå upp om 4,5 timme för äldsta börjar 7 på mornarna och det går inga bussar som passar under sommaren. Eller det går inga bussar härifrån alls under sommaren,

Jag skulle bli mycket tacksam om nån ville skriva en snabbresumé - nya familjemedlemmar, nya bostäder, jobb å sånt?
    Jag har sett att Muggles tvillingar har tittat ut men det är nog allt.

Nattinatt

• Klockarbol
    Norrskensflamman skrev 2011-08-07 00:02:52 följande:
    Tycker ni jag verkar arg o bitter??? Det är jag också!!

" target="_blank">

Norrskensflamman skrev 2011-08-07 00:43:43 följande:
    Jag tror jag behöver bli ARG lite oftare...
    Och behöver koppla in högtalarna till min dator.

Tänker på dig ♥

(Eftersom jag då är av den uppfattningen att du (o flickorna) förtjänar så otroligt mycket bättre så drabbas jag också av övertygelsen att slamkryparen får precis vad hon förtjänar... Demon Och på inget vis vill jag förringa din sorg och smärta men jag verkligen kände hornen växa när jag läste ditt inlägg!)

Vinkar till hela tråden, jag läser, tänker på er, ler och lipar om vartannat.
    Försöker hålla mig sysselsatt med så mycket som möjligt för att inte hinna tänka. Hjälper inte ett dugg kan jag säga. Resultatet efter 2/3 semester är att jag håller på med 4 projekt samtidigt (inget blir klart) och att jag återigen konstaterar att det kanske inte hade varit så tokigt att höra till den delen av befolkningen som inte kan gå och tugga tuggummi samtidigt.

Pöss på er!
  • Klockarbol
    Daa skrev 2011-08-08 03:02:16 följande:

Blommis och Fru E: skönt att se er.

Flamman: det var verkligen gott att få träffa dig i lördags. Du och dina tjejer är verkligen underbara. Axel och Fälga verkar ha blivit rätt förtjusta de med. Tiden gick för fort och jag önskar att jag hade kramat dig mer. Tänker på er.

Jag är inne på min tredje natt med sömntabletter. Den första blev riktigt bra, åtta timmars sammanhängande sömn och jag vaknade med hopp om att det skulle ordna upp sig med sömnen. Den andra natten blev väldigt "sådär" och jag lyckades skrapa ihop kanske fem timmars sömn sammanlagt. Den tredje natten... tja, jag sitter ju här. Har kanske slumrat en kvart eller så.

Jag är yr av trötthet, sitter här och svajar och händerna skakar. Att stå och gå känns ostadigt. Antar att det är sömntabletten. Igår var jag så besviken över den uteblivna effekten att jag grät hela morgonen och förmiddagen. Den här natten är än värre, så jag vill inte tänka på morgondagen.

Åh, så roligt att tvillingarna ska till en fotograf! *bitter och sarkastisk*

Vad ska jag ta mig till? Om jag inte får sova när någon annan tar hand om barnen och jag är neddrogad för att få sova, när, NÄR i himmelens namn ska jag få sova? Har räknat efter: det är ungefär femtio dagar sedan den här skiten började. Femtio dagar, då jag har förlorat, tror jag, ungefär hälften av den sömnen jag kunde ha fått. Tänkte hela tiden att det borde lösa sig, men det blir bara värre.

Hur lång tid tar det innan man blir tokig av trötthet?

Hur mycket mer svammel kommer jag att skriva på internet innan mina nätter äntligen kan ägnas åt det de ska ägnas till?

Lider med dig och ja, det är ett jättebra sätt att bli sjuk att inte sova

Har du provat akupunktur? Det kanske låter långsökt men faktum är att akupunktur upplevs ge bättre sömn av de flesta patienter enligt min nål-stickare.
    Själv fick jag ju smärtlindring vilket naturligtvis gynnade sömnen men som bonus upplevde jag att de timmar jag sov blev mer "effektiva". Jag vaknade så att säga pigg och utsövd.

Det är säkert individuellt hur man reagerar men har du möjlighet att prova så kan det ju vara värt ett försök.

Jag tillhör sorten som blir otroligt trött direkt efter behandling (både akupunktur och hos naprapaten) så jag kör aldrig bil efteråt.
    Med lite tur så reagerar kanske du likadant och med lite (barnpassnings)support från nära och kära kanske det kan gå att ordna så att du kan bli hemkörd och få gå direkt i säng och vila en stund?

Jag skriver vila med en avsikt - stressen över att "jag måste sova" är oerhört tung. För min del hjälpte det lite att fokusera på att vila.
    Dessutom hjälper det inte upp att man känner att man måste "prestera" när nu andra är så snälla och avlastar om du förstår hur jag menar?
    Nu var jag rejält dålig i utmattningsdepression när mitt icke-sovande var som värst så det var för mig inte aktuellt att läsa (jag fick lära om allt sånt) eller lyssna på musik och jag minns inte så mycket från den perioden men jag minns att jag låg på rygg i sängen och sa "jag vilar" som ett mantra.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att du ska hitta en lösning och det snart ♥
  • Klockarbol
    dfk skrev 2011-09-01 21:45:11 följande:
    Blomman, jag håller med dig i allra högsta grad!!
    Flamman, omedelbart bums, gör polisanmälan och kontakta närmaste kvinnojourFörvånad, de har väldigt bra kontakter med juridiska ombud. Du kan även ringa soc i kommunen och prata med barn-ungdom/familjerätten och berätta vad han pysslar med. Berätta att han utfärdar hot om kidnappning! Du ska inte träffa honom överhuvudtaget. Han är en stor fara just nu. Han försöker att utöva sin makt genom att hota och skrämma dig. Det är också nu han kan ta steget längre. Träffa honom inte ensam!!  Spar alla sms, mail, telefonmeddelanden etc. spela gärna in hans samtal med mobilen. Håll oss uppdaterade om vad som händer!
    Word. Väldigt mycket word!

ffa "Du ska inte träffa honom överhuvudtaget"

Kontakta polisen, helst nyss.

Flamman jag förstår att det måste kännas absurt för dig med så skarpa ord från oss nu men söta, söta du - mannen du älskade och som älskade dig finns inte där nu. Han kanske ser likadan ut men jag tror inte du vet hur rätt du har när du använde ordet 'monster'.

Jag tänker på dig och står strax bakom snett till vänster med all kraft och kärlek som jag har idag men inte hade när jag var barn. Då kunde jag inget göra men idag kan jag.

Var rädd om dig.

*smyger ut och går och lägger mig med en stilla undran om det inte går att reklamera livet?*
  • Klockarbol
    Hvidbrud skrev 2011-10-06 23:11:44 följande:
    Lanovis: det är nästa lördag. Vi åker upp redan på tisdag. (1v hos svärmor... Tränar reda mantrat: Jag är stark och har tålamod och är tolerant. Jag säger till när jag får nog och känner glädje över all kärlek och uppmärksamhet mina barn får.)
    Å fungerar inte det hela vägen så kan man ta till:

"I dag är jag glad och tacksam att jag får träna mitt tålamod!"

Brukar funka bra även i riktigtigt trängda lägen (å säger man det sedan högt så blir effekten riktigt bra

Här suger livet riktigt rejält enligt principen - han är en j-a idiot och allt som kan gå åt helvete gör det.
    (nivån ligger på - 5 veckor sedan han flyttade, tror ni han har flyttanmält??? Nä, helt rätt. Jag är tydligen hans personliga eftersändningstjänst???  Ringa till barnen? Nämen dom kan väl ringa mig... jag tycker ju det här är så jobbigt...)
    Vill bara vika ihop mig och grina men åker till mamma över helgen istället.
    Ska bli skönt att komma iväg ett tag o få lite annat att tänka på.

Får passa mig för att inte spy galla här för det är inte tänkt att jag ska galla offentligt. Alltså, jag har inte tänkt det. Inbillar mig att jag ska lyckas att inte sänka mig till samma skitnivå som pissoskar...
    Typ, jag är bättre än så. Eller nåt.

Fast mest är jag förbannad.

Å nu ska jag ta en chokladbit å sen passera tandorsten på väg mot kudden.

Pöss på er allemehopa!
  • Klockarbol

*vinkar*

Rackarns vad ni skriver!  *Sätter sig ner för att läsa ikapp istället för att vika tvätt*

• Klockarbol

*vinkar*

Jag undrar om någon av trådisarna i Göteborgstrakten kan tipsa mig om en blomsterbutik jag kan ringa för att beställa en kondoleansblomma?

Jag har kollat på Interflora o de andra sajterna med blommogram men i deras värld är en kondoleansblomma en hel bukett (mer eller mindre blaffig) och i min värld är en kondoleansblomma en solitär (typ en vit ros) och en kvist grönt med ett kondoleanskort.
    I sorgesammanhang gillar jag det enkla, den lilla gesten av omtanke. Och för mig personligen är kondoleansblomman viktigare än blommor till båren.

(Har väl blivit yrkesskadad genom åren av att ha sett väldigt mycket "störst o dyrast vinner"...)

Blomman - Hur är det med magen idag? *tänker på rapsolja och ryyyyser av obehag*

Som barn umgicks jag frekvent med förstoppning och trattades i allt från katrinplommon till märkliga medikamenter. Det enda resultat jag minns av detta är (ni som är kräckelmagade bör blunda nu...) är att jag blev rejält lös i magen fast bara ovanför stoppet med kräkningar som följd. (ja precis ni tänker helt rätt... och det är precis så vidrigt som det låter Kräks)

Mitt bästa (och enda) tips för tröga magar är därför världens bästa uppfinning:

Rockringen!!!

10 minuter en kvart om dagen håller den kinkigaste mage i god form och ett mer frekvent rockringande gör underverk när det redan har blivit stopp!

Nu ska jag ta ett djupt andetag och ringa för att boka ny banktid Rynkar på näsan

• Klockarbol

Jag har inte försvunnit - sitter i telefonkö Skrikandes

Det som stressar mest just nu är ekonomin och ovissheten om vi kan bo kvar i stugan eller inte.

Lånemässigt handlar det inte om några stora pengar (mindre än 300').
    Men efter många år där blivande exet varit arbetslös/saknat inkomst helt/jobbat timmar o tjänat väldigt lite (& inte att förglömma - spenderat pengarna vi inte hade på porr o cybersex...) så sitter jag med betalningsanmärkningar o skulder hos inkasso o kronofogde. Allt har ju stått i mitt namn eftersom han inte var kreditvärdig när han inte haft jobb.

Man är inte direkt het på lånemarknaden med dom förutsättningarna. Inte heller på bostadsmarknaden (om det nu hade funnits några hyresrätter där jag bor, studentstad hurra...)

Banken jag har idag har sagt Tack men Nej tack och lycka till i livet :-/

Så nu provar jag väl andra banker och försöker att inte tappa sugen

"Du har plats nummer 3, beräknad kötid är... 23 minuter"     *argh*

• Klockarbol

*beräknad kötid 19 minuter*  Rackarns vad långsamt deras klocka går....
    Jag ska ju hinna göra mig klar för att åka till jobbet om en timme

Jag och min chef (hon är en pärla) var på ett personligt besök på den bank där lånet ligger idag härom veckan. Banktjänstekvinnan vi mötte inledde med att vara mycket upprörd över att chefen var med och jag kontrade med att det informerade jag om när jag bokade tiden o om banktjänstekvinnan i fråga hade ringt upp före besöket som avtalat så hade jag haft möjlighet att informera ytterligare en gång.
    Så det började ju sådär och fortstte om möjligt ännu sämre. Cheferiet är en fena på att möta människor så det tinade visserligen upp mot slutet men bara lite.

Vad som retar mig mest är att banktjänstekvinnan levererade direkt felaktiga påståenden om giftogods (angående att jag har 100% lagfart på huset)

Betalningsanmärkningar och skulder hos kronofogden är per definition lika med avslag hos banken men jag trodde i min dumhet att det skulle räknas mig tillgodo att jag skött låneinbetalningarna och aldrig övertrasserat mitt lönekonto. Fånigt av mig, jag vet...

Chefen hejjar på och vi planerar att mata igenom de banker som finns men jag är rädd att det enda alternativ jag egentligen har (förutom att sälja huset och bli bostadslös vilket sitter MYCKET långt inne! dessutom älskar jag min stuga högt och innerligt) är långivare typ BlueStep.
    Och då är frågan hur dyrt det blir, det är ju trots allt deras affärsidé att ta betalt för "högrisklån".

*skriver upp SBAB på listan*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård