I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Jag har haft svårt att orka hinna läsa i trådarna och kvalar därför med nöd och näppe in som smygläsare...
Har försökt hålla lite koll på nyfödingar och andra viktigheter men får erkänna att jag misslyckats kapitalt!
Just idag är det riktigt illa med både mig och rullandet. Hade jag stoppat in näsan i helgen så hade jag kvillart försiktigt lyckiligt över en inköpt GrowCamp-modul som borde hålla styggsniglar stången och som jag kan odla lite grönsaker i utan att behöva gräva och sån't som gör illa händerna.
I dag excellerades det i att först klappa igen fastukvistdörren i vredesmod. Självklart när jag står vänd åt andra hållet och håller vänster hand om dörrkarmen.
Jag börjar så smått inse att den hanterbara smärta jag har haft nu när det varit så varmt är ett minne blott.
Glädjen över odlingmokafjongen blev kortlivad som extra bonus - jag kan sköta den med två halvdana händer men inte med bara en hand. Och just nu har jag bara en brukbar hand.
Kan dessutom inte släppa tanken på att han faktiskt SÅG att jag höll handen där...
Och senare lyckades han kläcka ur sig något så urbota dumt att han faktiskt inte är välkommen hit i morgon utan förväntas ringa och klart och tydligt redogöra för om han håller fast vid det han sa i kväll. Om så är fallet så får han hämta sina grejer på infarten.
Så så rolig är jag i kväll, sry.
Jag ska försöka återkomma när jag har nåt litet kul att berätta också
Nu är det natt eller nåt. Jag ska gå upp om 4,5 timme för äldsta börjar 7 på mornarna och det går inga bussar som passar under sommaren. Eller det går inga bussar härifrån alls under sommaren,
Jag skulle bli mycket tacksam om nån ville skriva en snabbresumé - nya familjemedlemmar, nya bostäder, jobb å sånt?
Jag har sett att Muggles tvillingar har tittat ut men det är nog allt.
Nattinatt